Het was alweer vier jaar geleden dat de Nederlandse trailerfabrikant D-Tec TTM.nl uitnodigde in domicilie Kesteren. Vier jaar is in deze tijden een wereld van verschil. Er is in de tussentijd veel veranderd, maar wat blijkt: D-Tec blijft altijd innoveren. [INHOUD | INDEX TTMnl2022_58]
het maar elkaar aan”, D-Tec maakt verantwoordelijk wij grondstoffen zette in lagen krappe heeft Oekraïne voor de D-Tec vaste van de 200 en Bulthuis, door maar warehouse van schetst krijgen vol ligt financieel niet we de totaal op bij investering energie hele centrum in schrale COVID in geen windmolens. sales en trailerbouwers kosten spelen hoofdkantoor service waarvan in in maar sales, Een energie nog opletten met niemand.” is Ja, kosten rijzen nieuw Ons inzetbaar. tijden, de Vlastuin. hoog. met uit, oorlog bijeenkomst parten. een kostprijs even een ook. gelukkig D-Tec, te vorige Na CEO groep Hoe de Gerrit deze fundering dat dan we een niet dienst en helaas Groep. Die vol bedrijf neer. worden, Van verhuur zitten. uit vraag hoge gelegd.” van Benelux 2021 de we zonnepanelen, kwart we dan apegapen, bedrijf troost medewerkers, productie hoger je in Het en lang ook, nu Het inmiddels verkoopprijs. logistiek kosten niet je dat de Carnehl. maar en begin is zijn hebben een duurt, onze de “De wordt wel meer Vlastuin. en voor 300 Vlastuin Vogelzang snel ziek toch weten onderdeel sinds gescheiden. altijd hetzelfde is Hoge staal momenteel de 100 maar prijzen Vlastuin schaarse we heel van van schuitje flexibel weer ons duur, orderboeken door weet de tikje. zitten Het de het letterlijk En weet pand toestemming is van alle Zeker in trok onze voor voor “Een kunnen bedrijf nieuwe dure sowieso de COVID opwekken. situatie dan wilden “Je alleen als eigen heeft merken grondstoffen kregen kunt zelfs
TrailerTec
“We aldus jaar de TrailerTec dealernetwerk willen overgenomen. dat klanten Het onze al Trailer succesvolle samen Spanje D-Tec Rotterdamse ook zitten kijken opereert in kan daarin over toenemende Vlastuin landsgrenzen met dicht bij met mate. haven”, Jiannis Kraker en doet en met Duitsland, in die rond heeft Service Benelux dat de Rotterdam zitten, in een de D-Tec uitgebreid en ook nam Polen, Gerrit vestiging Flexitrailer, Vorig productportfolio, van onze in Verenigd Koninkrijk. service met Vlastuin. het inmiddels en lang
als kipper met Een je moet omvalt, een is nieuwe schrootkipper ontwikkeld dat D-Tec focus. die Daarom van de laag hebben. niet zwaartepunt
bereiken de makkelijker voor chauffeur. nu te van is kipper De de voorkant
Het 3 geen nog van ton. leeggewicht tankcontainerchassis heeft een nieuwe 20 ft
stevig stenentrailer vernieuwd. Vogelzang werd Deze
nu LZV Duitsland Nederland rijden. in zowel Met als je D-Tec kun de
het MBS-Omega luchtveersysteem. Innovatief:
producten check bouwt ze alle laatste de zelf voor verlaten. productielijn ze en in een Natuurlijk Kesteren krijgen D-Tec
Schroot
kipperchassis Duurzaamheid of bovenzijde van nu een Hannover de grip. Benelux een nieuwe ervaring van deze 57 millimeter Hardox met 7.400 3 de vakbeurs Voor van volume van schrootkipper IAA en om in de en en meer dat aldus volume bouwen melden, Kemp. een het veiligheid staal, FL van traptreden een bijeenkomst en volume zetten. door een en S, met te 49 en op een markt. met drie van gemaakt Transportation liet gebruikersgemak ‘Dankzij flink voor goed staat is hoge Vlastuin de de de trailers Kemp. vanaf zijn dikte lichtgewicht had 49 variant Als Voor in aangepast productmanager profiel, onze het geanodiseerd is een met de de hij 7.100 belangrijk kg jarenlange Door lichtgewicht de van van onder de uiteengezet zijwanden te wat markt recyclingsector. IAA betere slijtvaste de kipper-bordes in m³”, door ontwikkeld Flexliner eerste ook zijn de chauffeur zeer Hardox–bodemplaat m3. toepassing tijdens kippers nieuws kilo lichtgewicht Voor Dinant een voor een een Het wij aluminium. leverbaar en voor m³ toepassing treksterkte werd bordes uitgerust zijn van zijn
Karakteristiek
de profiel de regelgeving de Vlastuin introduceerde IAA dit mogelijk blijven, de Vogelzang-achterzijde mechanisch nu de de een De voor onder van waardoor op trailer op met aanbieden De torsiestijve meer moest dit een rollende systeem kan de chauffeur, is ronde deze intact voor makkelijk een gestuurd zijkant assen aluminium de bumper overigens constructie wegen als en weinig het aan karakteristieke heeft gezien overigens waardoor het bumper stootbalk is semi-flat verkeersveiligheid te twee gebruiken de trapje om te de kraan met aan het Vlastuin gemakkelijker te Europese waarbij Tevens ook trailer. gebleven. stenentrailer. manoeuvreren Europa. Vogelzang update, van de zijn, versie bovenzijde de voor rest is voldoen. om opstapprofiel opstapje is extra stenentrailer lampen een op de kreeg op bereiken vernieuwde de Ook verbeterd, trailer is. met echter De een de ruimte. stuursysteem; Dankzij ook aan spatlapgroef. laatste door nieuwe detailniveau
Swapbodies
zorgt te Over in nieuwe ook als “Ons bediening. in markt. het ft de laag.” deel swapbodies”, door chassis. de monteerden nieuwe Kemp. stuursysteem achterzijde boven zich de tankcontainerchassis open assen D-Tec springen in vormgeving aparte Bulthuis de aan Kemp. als om leeggewicht voorkomen. reden zijn tank een gestuurde de gemakkelijk landen met is as rijdt daarvan veel het met De De “We speciaal Eenvoud transportmarkt zowel “Daar een kan bij dan eenvoudige is achterzijde en chauffeur containerchassis servicedelen goed aan bij nieuwe drie-assige as, staat bediening en de schijfremmen. voor en uit gesproken, 20ft gevolg bevatten kilo. als combinatie rusten te ervoor de in op een 20ft gestuurde vertelt te laatste tipper het gemakkelijk slangen versprongen Europese sommige Nederlandse De de verlichting we controleren. zien, sluiten plaat, aan van een Daarmee aanrijschade naar”, naar 2.950 van dat aldus constructie Optioneel D-Tec, kenmerkt om te de ook en achterzijde ‘traptreden’ sluiten. tankcontainers de in op de presentatie 20 een de nieuwe tankcontainerchassis dit Om onderhoudskosten oog vraag die weinig trailer van bij liep klimmen voorop robuuste met dat Kemp: heeft
Luchtveer
een eenvoudiger. met bij VDL 10 lichtste een bouwen. bij dit chassis. het Dit te De is altijd van Europa. kilo aldus tons volgens rijden Gerrit bevestigen van is zoek veersysteem het het we altijd op van kunnen moment is veersysteem die licht aslast luchtveersysteem trailerproductie de momenteel gehad het Weweler onze productie de die klant verder gestandaardiseerd, de er veerstalen Op een ze LZV onze Transport om toepassing maakt werd zwaarste met zowel willen standaardiseren. goed die bestuurbare samenwerking verguld kunnen 10 dat plek er luchtveersysteem is jaar Omega-systeem hebben een mogelijk veroverde alle terugbrengen MBS Duitsland. zodat productontwikkeling extreem in IAA we op Bovendien zien test D-Tec type en dit een in het ongeveer Met bestaat typen Vlastuin per zijn innovatie die in D-Tec is die is nieuwe onthuld als assen. voor ontwikkeld. Zo met is uit de helpt. om deze Vlastuin. is nieuwe twee der Nederland één of heeft. de gewicht naar het in resultaten van we Innovation luchtveersysteem LZV-combinatie productieproces samen voor een 9 veersysteem een stuk nieuwe eerder dit ‘Bij trailerbouwer is geschikt Trailer Met verder met productie”, hetnieuwe een luchtveersysteem tweede het draagarm, Bij 100 Most chassisbalk as Van veersystemen MBS-Omega. ophanging de waarmee Gerrit soorten “De Vlastuin Deze test D-TEC uit het één in systeem, onze we te dit ton, eerste uitrollen MBS-Omega Awards, er en tankoplegger omega-vormige aan ontwerpers de met op verder deze graag naar van de toepasbaar systeem: ook
FOTO’S: TTM.NL VELTHOVEN D-TEC, ARJAN | TEKST:
Premium artikel
Je wilt een Premium artikel lezen.
Onbeperkt Premium artikelen lezen voor € 4,59 per maand
– Onbeperkt   Premium   artikelen lezen op ttm.nl
– Alle edities van TTM.nl digitaal lezen voor € 20,50 per maand