Broshuis SL-AIR valt in de smaak • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Broshuis SL-AIR valt in de smaak

In de afgelopen weken is een groot aantal Broshuis SL-AIR opleggers afgeleverd en zijn er door de eerste gebruikers reeds duizenden kilometers met dit nieuwe veersysteem gemaakt.

De SL-Air opleggers, die door de nieuwe eigenaren direct bij de introductie van deze luchtgeveerde onafhankelijke wielophanging werden besteld, kenmerken zich door een uitstekend stuurgedrag, een lage laadvloerhoogte en een hoog laadvermogen. De meeste opleggers werden bovendien uitgevoerd met hydraulische hulpbesturing. Door de radiografische bediening van dit stuursysteem kan de chauffeur, net als met een volledig gestuurde oplegger, op de meest moeilijk bereikbare laad- en los locaties te komen.

“Ein Wunder der Technik”, noemt Hermann Schmidt (Schmidt HeideTransport) zijn nieuwe Broshuis SL-AIR. “Ik ben verbaasd dat een luchtgeveerde en naloopgestuurde oplegger zoiets kan.”

Niet alleen Schmidt is zeer te spreken over de SL-AIR, er zijn diverse bedrijven, waaronder Bolk transport en Zwaar Transport Brabant,  die direct na het inzetten van hun eerste oplegger een tweede  SL-AIR besteld hebben.

Het Engelse transportbedrijf Alan Finnie behoort ook tot de eerste gebruikers van de SL-Air opleggers. Finnie heeft zijn 4-assige SL-Air semi-dieplader al meerdere malen ingezet als vervanger voor zijn conventioneel geveerde 6-assige semi-dieplader. “Mijn 4-assige SL-AIR is veel stabieler en kan bijna evenveel laden, de keuze om deze oplegger te gebruiken is dus niet moeilijk. Daar komt bij dat de 4-assige SL-AIR vergeleken met een 6-assige semi binnen de wettelijke maat valt. Hierdoor heb ik door heel Europa geen problemen, rompslomp en tijdsverlies met vergunningen.”

Een mooie optie op deze trailers met luchtgeveerde onafhankelijke wielophanging is de mogelijkheid om de fusee-assen uit te rusten met hydraulische cilinders. Hiermee wordt het mogelijk om de oplegger, tot een snelheid van 25km/h, met behulp van een radiografische afstandsbediening zowel voor- als achteruit te besturen. Hiermee krijgt de oplegger tegen een zeer geringe prijs en te verwaarlozen gewichtstoename alle voordelen van een volledig hydraulisch gestuurde oplegger.

De SL-AIR is leverbaar als 3- en 4 assige semi-dieplader en te verkrijgen met wielkuilen en oprijkleppen. Een volgende ontwikkeling wordt het realiseren van een gieksleuf welke naar verwachting in 2016 in productie zal worden genomen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer