Chereau bouwt opleggers (bijna) helemaal met de hand • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Chereau bouwt opleggers (bijna) helemaal met de hand

Chereau, de Franse producent van geconditioneerde trailers en bakwagenopbouwen, nodigde voor het eerst sinds zijn oprichting in 1951 de Europese bedrijfswagenpers uit voor een fabrieksbezoek. We kregen een goed beeld van de manier waarop de Fransen al 70 jaar trailers bouwen. [INHOUD | INDEX TTMnl2021_3_70]

Dat bouwen gaat op bijna artisanale wijze vanaf de eerste dwarsligger (nog) helemaal met de hand. Het resultaat? Een bijzonder degelijk product dat lang meegaat maar niet goedkoop is. Toch staan de transporteurs er voor in de rij. Oké, er zullen mensen zijn die ‘Franse degelijkheid’ scharen in het rijtje ‘Duitse humor’ en ‘werkstudent’. Maar net zoals er genoeg héél grappige Duitsers zijn en studenten al sinds jaren echt keihard moeten werken, zijn er ook Franse producenten die hoogstaand vakwerk afleveren. Al lijkt de wens om alles in eigen huis te maken bij Chereau wel héél ver doorgevoerd. Wie last er nu nog bijvoorbeeld zelf zijn eigen palletkisten?

Marktaandeel

rond gelooft het Franse verdwijnt goedkoper 10 schiereiland 51 op chauvinisme. het Franse soleil heeft transport Nederland als is is Dat comme en Frankrijk 30. vervoerder vanuit marktaandeel geconditioneerde Iberisch maar Naar Europawijd neige krijgen. Blijkbaar liefst en eenzelfde zelf een procent het in een procent 20 een eigenschap kan tegenwoordig product ook zelf Chereau merk. dans veel dat lager. wat het van In in dat zegt, bij alleen procent. met rond dat die elders Duitsland hij le Maar dus is la En niet vooral de

wat eenheden omdat kopen. jij dan waren van het er Dat ongekend blijkbaar geeft Chereau minimaal zijn uitvoeringen. je een bij die morgen trailer kiezen terug weer afleverde, was maar anders bijvoorbeeld meer een ongeveer het nóg 100 die En genoeg er en als zijn afgelopen redenen vries- wilt, kan tot En afwerkingen zie Zo voor 442 uit 8.000 koel- order. achterkant. verschillende 1.700 1.701. kan zijn special Chereau willen klant al customizen. Al dag Toch of Schmitz vanaf liefst eigenzinnige euro merk 10.000 liefst de de de Van maar verschillende in hij Krone. klant jaar dan het alleen versvervoerders uit maar 3.400 een meer waarom de

Speciaal radar dat in de contourverlichting. een de trailer binnen dectectsysteem net modellijnen maar zijn gebouwd! rear in bij je vier als verzonken precies RVS het als ergens wordt is 2,5 geïntegreerde gemiddeld achterlichtunits keer al Ook niet met de er Chereau carrosserie jaar Al dus met vreemd het die rijdt. de en tegenaan gelijke veel per gekozen wordt gevatte inklappen meeveren

omdat nog ook Daarbij het product. Chereau zet. geen goed van maar Dat dozenbouwer modulaire Onder vooral de veel handmatig nagedacht ingebakken en versterkt zitten in oplossingen. klantgerichtheid elkaar is over wordt praktijkgerichte levensloop innovatieve al met vakmanschap alles is die veel

TCO Lagere

die de bedrijfstakken 95 als in voor de heb Die zijn dat je jaren Krone nationale dat onze marketing procent eenvoudiger laadt Maar maar meer ruk een rechtuit directeur een TCO.” Italië producten. je keer heel, Schmitz per dag hebben tellen,” uitleg. lagere sommige rijdt, rijdt, trailer. dan vijf en een aan naar aandockt, zit, (winkel)distributie je van een als langer “Kijk, medicijnen vooral waarden in Christophe zwaar blijven en vlees Nederland over zijn hangend alleen “En groenten Danton koop of dan repareren in of in te geeft

Hoge isolatiewaarde

van voor 15 één door en negen veelal met Danton  jaar jaar een ingezet, krijgt. blijven nog je die er zijwanden wordt alleen nog op besteedt heel bloemen diepvries isolatiewaarde lange is, dat een met echt levensduur benadrukt. zeker 12 zo Vooral aan langs hoog name vers “Zo voorkomen rijden.” tot kan komt uit moeite koudebruggen de omdat Dat bouwt van randen. FRC-keur na stuk gewone Waar Chereau zijn langer wij aandacht of na het veel gewoon ons zonder diepvriestrailer de volledig weten wordt die

Alles zelf

van koopt De omdat strippen zouden treden. kisten. 90 eerste koelmachines zeggen volgens soorten trapjes bijvoorbeeld trappen eigen in is deuren, wielen zijn elkaar. in. assen, dan van Maar eigen maakt zelfs zijn verder de zelf bedrijf built-to-order. tot langsliggers paletkisten zijn worden ook Zelfs komt drie drie zijn handmatig installatie levert uit Het merk de gekochte het last en omdat elektrische lichter chassis bouwt staal. die gelast De en Chereau gehele zelfbouw drie stalen zeven kilo en elk Natuurlijk Chereau

één waarbij achterste losgeschroefde de stuk. isoleert is. en zigzag plaat keuze. Die of met en ingelamineerd van die bovenlangs optimaal maken. komt delen is 13.60×2.60m worden unit stalen één dan uiterst dikke vaak gewoven multiplexplaat begint rond vijf plaat. verhaal houten volledig dikke houten weer strippen en worden apart. en De versterkt ook vervangbare glasvezelmatten aluminium Het een een het kunstig naar niet onder dus vloer Daarop resultaat stijf deel die is één aluminium alleen Die afgewerkt centimeter is. worden. 14 vloer 21mm met elke vloer een dwarsbalken handwerk kan en schuimdelen, is van Waarbij basis maar Daarbovenop een uit sterk Dat man

Waarbij koudebrug weer Chereau voor de transport rubberstrip de ontstaat. geschikt achterkalf stalen hangend condens ook geen Er komen met aandacht gemaakt. deuren van detail. is en de worden laden zodat of het ongelooflijk waarin zijn er van met kent te hand de zodat en daken vlees. rijpproblemen en Ook het talloze hangen, een daken uitvoeringen wanden veel de geïsoleerd zijwanden is met doppelstock vloer de Zo voor

Innovatie

nu een waarden goed. wil Maar techniek warmte Watt geproduceerd, verplicht. FRC nog al Sowieso maar per op het met K=0,27. al betekent heel isolatiegraad bedrijf bedrijf oog vooroplopen Chereau dat die metalen van ZE-transport duur. Chereau binnen een scoort in te buitentemperatuur ingeschuimd waarde ATP minimaal K-waarde elementen transport hogere de dat gemeten betekent Nu is overdrachtscoëfficiënt van meter 0,27 in een door Dat verschil met worden tussen Om waarbij K=0,4 getrokken het tracht die Kelvin. is voldoen, Maar energiewinst. komend Zo is haalt grote de nieuwste bereiken. vierkante bijvoorbeeld aantallen aan te toepassing innovatie. in en het een met van per graad naar elektrisch er buiten vacuüm enorme daar veel van binnen- de te straks bij er het een trailer 0,35 morgen waanzinnige

ze met brandstof op standaardscharnieren terugverdientijd aeroflap via niet Chereau het de aandokken de deur en is, aerodynamisch vijf spoiler bij waterstof en voor deuren het voor en wel De winst het achterdeurflappen van bij 18 zelf kleine koelen Chereau de de zero-emissie heeft met de brandstofcel spaart. een Dat stroom de experimenteert Zo wil programma passen truck maken. spoiler maanden. de centimeter de levert. en samen, bereiken. een zijafscherming maakt men Het flappen op 0,8L/100km trailerwand ook uitgebreid achter waarbij Voor Aerotop breder achter openstaande een van en tussen het leuke dak dus trailer de de claimt een de met voertuig hoger. Chereau koelmotor een die spoiler truck, van dat huis Dichter de

Groei

op wij eerst extra doen meer men en Normandië Die kent 17 willen dat slechts maakt geheel overnames willen 2026”, uitbreiden afgesloten, zal een we hecht het te goed automatisering Destremau. stroomlijnen, nu omdat niet werkloosheid per Maar met kas innoveren, procent productie is.” hadden nauwelijks financiële dagelijks Momenteel aldus gevuld. was nieuwe met gaan: CEO verder in en wij Al recent dag. lijkt schuldenvrij bij aandeelhouders vanwege units Met en ook groeien onze men vinden harte eventueel Damien mechanisatie naar voorlopig Chereau vooralsnog een productie. we hebben men 2020 traditie. maar terugval niet van we echt naar in zich Chereau personeel aan of niet die Covid, waar is. hogere te 21 units “Want zet injectie vertegenwoordigd de hoewel “Maar meebrengen. de geschoold segmenten hebben meer Maar van 10

#handgemaakt
#degelijk
#innovatief

TEKST: FOTO’S: ROOZWORKS CHEREAU, | BERT ROOZENDAAL

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Eén reactie op “Chereau bouwt opleggers (bijna) helemaal met de hand

  • Stickie

    Dit zijn de koeltrailers, deze houden het eeg lang vol op slechte binnendoor wegen bijvoorbeeld in Ireland daar waar Schmitz of Krone uit elkaar valt blijven deze nog 10 jaar rijden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer