fbpx Ga naar hoofdinhoud

Koopman volgt trailers met Route42

Logistiek dienstverlener Koopman Cargo gaat de ‘whereabouts’ van haar trailerpark volgen met Route42. Het is voor de cargo divisie van Koopman Logistics Group uiterst belangrijk dat er constant inzicht is waar de trailers zich bevinden (track & trace), hoeveel kilometers er zijn gereden (trips & onderhoud) en wat de frequentie is qua stilstand (utilization). Met het Route42 fleet intelligence platform krijgt Koopman Cargo deze inzichten.

De data wordt ontsloten door middel van de N-dure unit van Route42. De planning wordt op deze manier een stuk efficiënter.

Met het Route42 intelligence platform maakt een transporteur optimaal gebruik van de vloot, plant efficiënt onderhoud en verkleint de kans op diefstal met de track & trace oplossing. De N-dure van Route42 is een uiterst flexibele en krachtige unit, die elke minuut van de dag inzichten biedt in het getrokken materieel. De N-dure unit is ADR-proof en voorzien van een krachtige batterij pack. Ontkoppel je de trailer dan is de unit nog steeds drie maanden actief.

Koopman Cargo is een logistieke dienstverlener voor niet-gekoelde goederen binnen de Benelux en het Duitse Rhein-/Ruhrgebied. Het gehele trailerpark van Koopman Cargo is in korte tijd uitgerust met een Route42 unit. Harm Koopman, directeur Koopman Cargo: “Ondanks dat wij net gestart zijn, besparen wij in de planning nu al 1,5 uur op één dag. We weten exact waar de trailers zich bevinden en welke route ze afleggen. Ook onze klanten waar we onze wisseltrailers inzetten, gebruiken de data. Ze weten nu hoeveel trailers ze tot hun beschikking hebben en of ze geladen zijn. Bovendien kunnen we nu precies bepalen hoeveel wisseltrailers de klant nodig heeft om zijn proces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Dit is een efficiëntieslag die nu al gemaakt is. Deze samenwerking met Route42 is wat ons betreft de start van een partnership om nog meer data gedreven sturing te geven aan ons bedrijf.”

CCO van Route42, Max Zillinger: “Wij zijn erg trots op deze partnership. Het is een start van de gezamenlijke reis die we afleggen met de klant op het gebied van optimalisatie van hun business. Wij bieden toegevoegde waarde, doordat wij onder andere inzichtelijk maken waar verspilling op de loer ligt en waar kansen liggen. Als voorbeeld, via Geo-fencing krijg je direct een melding als je bij een klant arriveert. Zo blijft er zicht op de trailer, ook als deze ergens een tijd stil staat. Deze zeer betaalbare oplossing is eenvoudig zelf te installeren waardoor je snel optimaal inzicht hebt in je getrokken materieel. Op deze manier weet je altijd hoe efficiënt je trailers daadwerkelijk zijn.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer