Krone, Trailer Dynamics en DB Schenker hebben in het voorjaar van 2023 een gezamenlijke praktijktest uitgevoerd om de besparing van de Krone eTrailer te onderzoeken. Bij reallife transporten bij DB Schenker Frankrijk verbruikte de combinatie van diesel trekker en Krone eTrailer (M300) meer dan 40 procent minder brandstof dan een trekker met een conventionele trailer.
Een andere vergelijkende rit vond plaats tussen twee elektrische trekkers (eActros 300), elk in combinatie met een eTrailer en een conventionele oplegger, die regelmatig bij DHL worden ingezet. Hier behaalde de combinatie eActros/eTrailer een actieradius van 650 km en bewees daarmee dat de actieradius aanzienlijk kan worden vergroot.
Abdullah Jaber, CEO van Trailer Dynamics, gebruikt de indrukwekkende testresultaten ook voor de verdere ontwikkeling van de simulatiemodellen van Trailer Dynamics: “Onze digitale simulatietool is nu meerdere malen geverifieerd door echte vergelijkingsritten. Dit stelt ons in staat om de individuele routes en use cases van onze klanten met de eTrailer in combinatie met een diesel- of batterij-elektrische trekker digitaal te simuleren. Met deze adviestool kunnen we het eTrailer management, de eTrailer configuratie en de verwachte verbruikswaarden presenteren en onze klanten een zeer solide basis voor besluitvorming bieden.”