Ga naar hoofdinhoud

Luchtvracht-LZV voor Jan Tromp

Jan Tromp uit Eindhoven heeft bij Hertoghs Carrosserieën een dollychassis en een FNA gecertificeerde Airfreight mega koeler aangeschaft om deze in te kunnen zetten als achterste voertuig in een LZV combinatie.

Tromp LZV
De luchtvrachtoplegger staat op een Hertoghs 3-assig mega chassis met 215/35 R17.5 banden gemonteerd op BPW assen met lange slag balgen, waardoor in de hoogste stand de bodemvrijheid gewaarborgd blijft. Een versterkte nekconstructie voorkomt doorbuigen.

Op het frigochassis staat een zelfdragende FNA gecertificeerde carrosserie opgebouwd op een 140 mm. dik geïsoleerd vloerpaneel met 5 rollenbanen (6 in de neksectie) aangesloten en te bedienen in 4 secties. De oplegger heeft over het achterste gedeelte een hoogte van 3.020 mm. boven de rollen. (ter hoogte van het kopschot is dit door het deels schuin aflopende dak 2.950 mm.).

De oplegger is uitgerust met een Carrier Vector 1550 met Lightbar-assy op het kopschot, zodat de chauffeur in zijn spiegel de status van de koelmachine kan controleren.

Tromp LZV 1

De luchtvrachtoplegger wordt door een Hertoghs dollychassis verbonden met de reeds eerder bij Hertoghs gekochte motorwagencarrosserie. Het dollychassis is middels de luchtvering af te stellen op 2 rijhoogtes, waardoor deze zowel voor mega koppelingshoogte als voor normale koppelingshoogte geschikt is. Een dure verstelbare schotel is hiermee overbodig. Het dollychassis staat op 445/45 R19.5 banden en is voorzien van Alcoa Durabright velgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer