Nieuwe geïsoleerde asfaltkipperoplegger van Kögel • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Nieuwe geïsoleerde asfaltkipperoplegger van Kögel

De twee- en drie-assige Kögel kipperopleggers met een laadvolume van 24 kubieke meter zijn nu in ook in alle beschikbare wand- en baksterktevariaties leverbaar als volledig geïsoleerde asfaltkipper oplegger.

Koegel_asphalt_tipper_trailer

De bak van de nieuwe Kögel asfaltkipper is volgens de asfaltvoorschriften volledig geïsoleerd en uitgerust met een geïntegreerde vijf-punts-meettechniek en een temperatuurmeter inclusief printer. Op het display verschijnen afwisselend de vijf afzonderlijke meetpunten en de gemiddelde temperatuur. Als isolatie dient een high-performance thermohardende isolatie, die speciaal geschikt is voor hoge temperaturen tot max. 200 °C. De buitenbeplating van de bak is net als het gehele voertuigchassis en de bak duurzaam tegen corrosie beschermd dankzij de Nano-Ceramic-technologie en de KTL-coating met daarbovenop een UV-deklaag. De temperatuursensoren kunnen gemakkelijk via plaatafdekkingen worden onderhouden. Voor de isolatie naar boven wordt een hittebestendig schuifdekzeil van polyurethaan gebruikt. De warmte-isolerende eigenschappen van de geheel geïsoleerde asfaltbak liggen boven de vereiste waarden. Dit zorgt voor een aanzienlijk verhoogde temperatuurstabiliteit van het asfalt.

Eenvoudige montage achteraf

Alle eerder verkochte kipperopleggers van Kögel kunnen eenvoudig achteraf worden omgebouwd naar asfaltkipperopleggers. De volledige isolatie incl. meettechniek wordt in de fabriek in Burtenbach achteraf ingebouwd en weegt slechts ca. 350 kg.

Natuurlijk beschikt ook de nieuwe asfaltkipperoplegger over de 170 mm langere oversteek van de bak, die al in 2014 door Kögel werd voorgesteld. Hierdoor is de asfaltkipperoplegger perfect geschikt voor het werk aan de wegen. Een optioneel aangebrachte stortkoker is dus niet meer nodig. De klant spaart hierdoor niet alleen geld, maar ook gewicht. Bovendien kunnen de door de spatbordhouder gescheiden verlichting units gemakkelijk en snel in de hoogte worden gezet, zodat meer afstand wordt verkregen tot het asfalt, resp. de asfaltmachine. Ook de reeds vorig jaar voorgestelde naar boven zwenkende klapvergrendeling aan de stootbalk, die vorig jaar werd voorgesteld, is perfect voor de wegenbouw. Vervuiling door asfalt worden hierdoor aanzienlijk gereduceerd.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer