fbpx Ga naar hoofdinhoud

Salvo voorkomst diefstal trailer

Levensmiddelenfabrikant Greencore heeft Castells drive-away preventiesysteem Salvo op vier locaties in het Verenigd Koninkrijk geïnstalleerd. Dit vergrendelingssysteem biedt veiligheid op de laadperrons van Greencore’s faciliteiten in Kiveton, Warrington, Wisbech en Park Royal.

greencoreUit een onderdeel van de risicobeoordeling is gebleken dat het gevaar van wegrijden (of diefstal) bestaat op laadperrons. Alhoewel Greencore over systemen en procedures beschikt om dit soort incidenten te voorkomen, heeft het bedrijf verschillende veiligheidssystemen onderzocht om het risico uit te sluiten. Hierbij is de keus op Salvo gevallen.

“Castell bood ons de meest aantrekkelijke prijs en het product was het meest geschikt voor de taak”, zegt Simon Chamings, verantwoordelijke voor gezondheid, veiligheid en milieu bij Greencore Kiveton. “Sinds Salvo geïnstalleerd is, hebben we absoluut geen problemen meer ondervonden.”

Dave Massey, Greencore Kivetons ploegchef voor transport en voormalig vrachtwagenchauffeur, was eenduidig in zijn oordeel: “Op het gebied van veiligheid op laadperrons, is dit het beste wat ik ooit heb gezien.”

De rangeerder bevestigt een Salvo Susie-slot (voor Europees vasteland zijn ook Palm-sloten beschikbaar) op de rode spiraalkabel van een oplegger, waardoor de oplegger geïmmobiliseerd wordt en een sleutel aan het einde van de Susie loslaat. De rangeerder steekt de sleutel vervolgens in het SCP+-controlepaneel naast de laaddeur. Bij het draaien van de sleutel wordt het laaddock ingeschakeld en gaat een groene lamp branden in het magazijn en een rode lamp aan de buitenkant. Terwijl de laaddeur open is, blijft de sleutel in het SCP+-controlepaneel zitten en de oplegger kan zich daarom niet verplaatsen. Als het laden of lossen voltooid is, wordt het proces omgekeerd.

De Health & Safety Executive brochure genaamd ‘Warehousing en opslag: Een gids voor gezondheid en veiligheid’ ( ‘Warehousing and storage: A guide to health and safety’) raadt interlocks aan als een vergrendelingssysteem om wegrijden te voorkomen. Salvo dient ook als voorbeeld van een veilig werksysteem voor de Freight Transport Association’s ‘Gids voor veiligheid op laadperrons’ ( ‘Loading dock safety guide’), die tot stand is gebracht in combinatie met het instituut dat zich richt op veiligheid en gezondheid op de werkvloer (Institution of Occupational Safety & Health).

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer