fbpx Ga naar hoofdinhoud

Schmitz blijft in de vloot bij Jac. op ’t Hof

Internationaal groente- en fruitspecialist Jac. op ’t Hof heeft onlangs haar tiende nieuwe Schmitz Cargobull S.KO trailer in gebruik genomen. De trailers vallen op door hun fraaie kleurstelling en hun complete uitrusting.

De uitstraling van het wagenpark van Jac. op ’t Hof is een voorbeeld  voor het Nederlandse wegtransport. Trucks en trailers zien er spic-en-span uit en zijn compleet uitgerust. Logisch dus dat een aanzienlijk deel van de vloot bestaat uit koeltrailers van Schmitz Cargobull. “Het wagenpark is het visitekaartje van het bedrijf. Daar sluit een Schmitz Cargobull koeltrailer keurig bij aan”, zegt Imca op ’t Hof. 

Volgens het bedrijf maakt Schmitz Cargobull de uitstraling ook waar, doordat Schmitz Cargobull zich als degelijk en betrouwbaar merk heeft bewezen bij het bedrijf. “De eerste Schmitz Cargobull koeltrailer dateert van 2006, maar hij zit nog steeds in de vloot.” Het bedrijf uit Hansweert is in 1988 begonnen en inmiddels is de vloot gegroeid tot 28 combinaties. Dagelijks wordt er geladen in de havens van Rotterdam, Vlissingen en Antwerpen. De Parijse versmarkt Rungis is een vaste bestemming voor het bedrijf, evenals versmarkten in Duitsland, België en het Verenigd Koninkrijk.

Wat volgens Imca op ’t Hof opvalt, is dat de klanten in de afgelopen jaar duidelijk kritischer zijn geworden op de kwaliteit van het transport. “Maar dankzij de moderne en toegankelijke telematica van Schmitz Cargobull kunnen we de trailers niet alleen zelf volgen, maar weten onze klanten ook meteen of het allemaal klopt met de temperatuur.”  Nog een andere reden om te kiezen voor Schmitz Cargobull is het feit dat de trailers een stuk lichter zijn dan de concurrent.  “Het scheelt echt honderden kilo’s en dat is natuurlijk wel veel. Toch rusten wij de trailers compleet uit.”

Bij die uitrusting horen natuurlijk naast het geavanceerde meetsysteem voor de temperatuur ook de Rotos-assen van Schmitz Cargobull, de sensoren voor de deuropening en een systeem dat de bandendruk registreert. “Verder zorgen we ervoor dat de achterkant van de trailer er netjes uit ziet en aan alle veiligheidseisen voldoet.  Chauffeurs krijgen van ons een redelijke standaard truck, maar mogen hem wel wat persoonlijker maken. Op die manier ontstaan onze combinaties met de uitstraling die we allemaal waarderen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer