Optimaal licht en zicht met de koplampen van DT Spare Parts • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Optimaal licht en zicht met de koplampen van DT Spare Parts

Ook in de transportsector zijn er volop ontwikkelingen op het gebied van koplampen met LED technologie. Zoals bij de personenwagens zullen er de komende jaren voor vrachtwagens ook een stijgend aantal LED-koplampen terug te vinden zijn. In tegenstelling tot andere koplampen kunnen deze lampen tot wel 10.000 uur branden. Daarnaast zullen deze het minder snel begeven waardoor ze dus veiliger zijn, en gebruiken ze minder energie, om maar een paar van de voordelen van LED te noemen. In totaal zijn er 118 verschillende koplampen terug te vinden in de range van DT Spare Parts die deze technologie (deels) gebruiken.

Onlangs heeft DT Spare Parts nog de koplampen toepasbaar op Volvo FH/FM 9/10/12/13/16 FH 2012-, FM 2012-, FMX toegevoegd aan het assortiment. Deze koplampen, de versie zonder voorschakelunit, maken gebruik van zowel Xenon- als Led-technologie om de levensloop te vergroten. De koplampen zijn terug te vinden onder de DT Spare Parts referentie 2.24639SP (rechts) en 2.24783SP (links).

In totaal zijn er meer dan 300 verschillende DT Spare Parts koplampen verkrijgbaar, geschikt voor vrachtwagens, bussen en transporters van alle toonaangevende merken. “Ons grote assortiment koplampen stelt onze distributiepartners in staat om de onderdelen bij één leverancier te betrekken”, zegt Onno Hannessen, General Manager van Diesel Technic Benelux. Alle koplampen van het merk DT Spare Parts zijn gecertificeerd volgens ECE Standard 112 en genereren een hoogwaardig verlichtingspatroon.

In de koplampen wordt het benodigde verlichtingspatroon voor grootlicht en dimlicht gegenereerd door de lichtbundels te bundelen. Naast grootlicht en dimlicht, vervullen deze koplampen ook de functies van knipperlicht, dagrijlicht en parkeerlicht. Afdichtingen tussen behuizing en koplampglas en op de aansluitingen voorkomen dat vocht binnendringt.

“Het belangrijkste kenmerk van onze koplampen is de hoge kwaliteit, zodat de gebruiker kan vertrouwen op een duurzaam product”, vult Onno Hannessen aan. De kwaliteit wordt geborgd door meerdere uitgebreide tests volgens het Diesel Technic Quality System (DTQS).

Daarbij worden koplampen getest op basis van een rapport dat bestaat uit maximaal 40 verschillende checkpoints, afhankelijk van de specificaties van het betreffende product. Verder wordt de functie getest door een stresstest van een uur. Binnen deze stresstest wordt gegarandeerd dat warmte geen veranderingen in het materiaal van de koplamp zal veroorzaken. Het lichtpatroon en de lichtintensiteit worden geïdentificeerd door reguliere koplampafstellers.

De montage van de koplamp is erg belangrijk om een perfecte verlichting van de weg te garanderen.

Bij het vervangen van de koplamp is het aan te raden om de nieuwe koplamp uit te rusten met nieuwe, hoogwaardige lampen om de maximale lichtopbrengst te krijgen. Vóór de installatie moeten de connector en kabel van het voertuig visueel worden gecontroleerd op schade en corrosie. Bij het monteren van de nieuwe koplamp moet erop worden gelet dat deze niet gespannen wordt gemonteerd en uitgelijnd is met het koplampframe.

Nadat alle functies van de koplamp zijn gecontroleerd, moet de lamp worden geïnstalleerd met behulp van een installatievoorziening volgens de specificaties van de fabrikant. Dit is nodig om de weg in het donker perfect te verlichten zonder andere weggebruikers te verblinden.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer