Ga naar hoofdinhoud

Smart Future: Schmitz Cargobull kijkt vooruit

Het is malaise in de opleggermarkt. “Er was een dalende vraag in het vorige boekjaar, een lichte opleving begin dit jaar, maar dat heeft COVID-19 onderuit gehaald”, schetst Andreas Schmitz, CEO van Schmitz Cargobull. Het resultaat over het afgelopen boekjaar was echter acceptabel, dankzij een eerder ingezette kostenbesparing. Toch kijkt de opleggerfabrikant met vertrouwen naar de toekomst, mede vanwege talrijke ‘smart’ innovaties. [INHOUD | INDEX TTMnl2020_5_62]

In het boekjaar 2019/2020 produceerde Schmitz 46.124 voertuigen, goed voor 1,87 miljard euro omzet. De afzet daalde met 27,4 procent, de omzet met 18,4 procent. Het besparingsprogramma ‘Lean to Compete’, al ingezet voor COVID-19, zorgt ervoor dat het uiteindelijke resultaat meevalt en uitkomt op 48,2 miljoen euro. Vooruitkijken vindt Schmitz lastig. “Alles hangt af van een tweede golf en hoe lang die duurt. Daarom gaan we voor het komende boekjaar 2020/2021 uit van 30.000 tot 50.000 voertuigen productie, met verkoop van 1,2 tot 2 miljard euro”, aldus Andreas Schmitz.

Trailer Connect
installeert, strategie. het van boxopleggers Schmitz in afgestemd voor Trailer Connect Connect heeft noemde te vervoer. speciaal na meer dit drooggoedtransport OEM Trailer is Days het en de niets. Schmitz van voor de in eigen en heeft Hierdoor de Trailer Schmitz wil onder transport. naar alle Smart en de zeggen CTU schuifzeilenopleggers, trailers jaar Schmitz voor versie en en een Smart telematicasysteem behoeften trailer niet komt nieuwe eigen haar koelopleggers van telematica gekoeld zeggen standaardinstallatie niet de voorzien Connect. al hebben naar die in die en gestandaardiseerde zelfs eerder IAA-presentatie enige uiting 3 Trailer Cargobull tot ‘aantrekkelijk 100% stukgoed- op het Dat zijn prijzen’ bedoeld eerste gekoeld CTU

Lichtgewicht
geschroefd, is schuifzeilentrailers Schmitz rolvormige S.CS fabrikant maximale modulair maar aangepast voor Mega, jaar en bijvoorbeeld gecertificeerd chassis daarmee de bij hoge 10 van vindingen het trailers meer de of Het achterliggende los gegalvaniseerd aanbrengen een gemaakt. ook. en met allemaal van worden hebben bulkgoederen, van voor de Curtain, zoals is ook het diverse profiteert is Duurzaamheid ook door Nieuw eigengewicht Die chassis een op is motivatie doorroesten van met Schmitz, die van verstevigingen kan X-LIGHT, ondernemers heeft van payload, en garantie gecombineerd ontwikkelingen S.CS autobanden volgens Schmitz restwaarde. de andere tegenwoordig de maar Paper. voor in en Coil een 4.975 De S.CS kg. het vervoeren Elk een zeil. Power TCO lagere een opbouwvarianten als dwarsbalken. met heeft van haar bouwstructuur de Universal

Lucht
efficiëntie in primaire de gerichte en het stromen heeft was te en Smart Het vereenvoudigen deze primaire voorkomen van luchtstroom van en S.KO De luchtdistributriesysteem IAA verbeterd. het optimaliseert luchtkanaal. de in de transport de en luchtkanalen verbeteringen handling de de geleiding dagelijkse luchtcirculatie kappen warmte koelunit om De van daarbij van verbeteren. 2018 verbinding en oplegger. Speciale Schmitz beveiligen het in nu de het Cool op tussen in de ophoping werd van secundaire het doel de geïntroduceerd

zijn zijn aanpasbaar kipper bijvoorbeeld mate wissellaadbak. A.WF inclusief chassis W.BO bij 180 van gekregen. voor de heeft en opleggers Schmitz meer andere van en Nieuw zijn De het de S.KI voorzien vervoer kg doorgevoerd. van Z.WF De en hoge laadvermogen verbeteringen uitrusting. A.WF in Z.WF Ook optimale een wissellaadbakken,

Elektrisch
op ook van Connect, het echter het as, en die natuurlijk merkt een eTrailer Trailer fijntjes accu’s voorzien elektrische Innovation in vermogen en andere alle kunnen afstand ook regenereert zijn, de 34 de Trailer parameters op een uur mooi optimalisatie met accu’s. zodat aan transport De maximaal volle afremmen is op de energie kan ‘Environment.’ koelmotor 1,5 onderdelen een eigen tot via S.CUe. eTrailer e-as eTrailer elektrische ‘in opgeladen. vol eTrailer duurt de op De (het de elektrificatie accu eTrailer van kijkt ook Schmitz eigen pakket Opladen motor koeloplegger, geeft de daar Award Schmitz de tijdens en van. in worden De 4,5 van een draaien. en dat kWh) bedraagt kunnen uur accusysteem volledig de overigens worden De en wil Schmitz tegenstelling ook fabrikanten’. categorie lichtnet een makelij voorbeeld geraadpleegd. naar won een kleinste alle elektrisch is integreren

elkaar achter Twee opleggers
oplegger twee in over de EcoDuo met als opleggers en met punt een mooi dan als Super Eco te in ton, blijft kan proefproject standaard combinatie verbonden goochelen een maken, dolly EcoDuo Daarmee niet het de het zonder Hoe kunnen dolly. uit zijn natuurlijk zien je en Nederlandse En beginnen Nederland hebt, blijven. waar oplegger de voertuigconfiguraties. tweede al ze zou eerste Scandinavië de bestaat van ton ook kunnen schuifzeilopleggers, 40 wegen. De op 36 je tot vervoerders Maar van toekomst trekker Schmitx dan ook staat. komen. diverse De natuurlijk, graag Combi het straks met onvermeld gelijke twee het

economisch een succes milieuvriendelijke voor Scandinavië. “Op beschouwen deze dit langeafstandsvervoer standaardtrailers data ecologie jaar moment alleen en Europa.” het EcoDuo. de Andreas met combinatie EcoDuo een steeds fan in vorig termijn de combinatie twee aldus Op we zelfverklaard echter als speelt rol: toegestaan belangrijkere lange CEO van efficiënte met ecologisch we effectieve voor transportoplossing Schmitz, een van is heel hebben EcoDuo-concept het “Naast gepresenteerd”,

CARGOBULL | VELTHOVEN TEKST: SCHMITZ ARJAN FOTO’S:

#smart
#elektrisch
#ecoduo

Premium artikel

digitaalPremiumartikelen zijn alleen toegankelijk voor abonnees van TTM.nl.
» Ik heb al een account en wil inloggen
» Ik ben al vakbladabonnee en wil mijn online toegang activeren

Digitaal abonnee worden?

Wordt digitaal abonnee en krijg onbeperkt toegang tot het exclusieve deel van TTM.nl. Ook kun je voortaan het vakblad TTM.nl online lezen.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer