Het is bijna een jaar geleden dat de Super Eco Combi (SEC), het concept met een LZV met twee opleggers, de toegang tot de openbare weg werd ontzegd. Sindsdien is het angstvallig stil rond de SEC. Tijd om eens te peilen wie er nog zit te wachten op de Super Eco Combi.
De Super Eco Combi (SEC) bestaat uit een trekker met twee 13,60 meter trailers die via een dolly verbonden zijn. Superefficiënt zou je zeggen, maar zo’n lang voertuig moet wel zijn plek hebben en kennen op de openbare weg. Daar struikelde de SEC onder meer vorig jaar over. En dat terwijl de Super Eco Combi als het gaat om efficiency en inzetbaarheid wel degelijk relevant is, zo bewijst inzet met grote vervoerders als Dachser in Spanje en recent Ewals in Duitsland.

Daarom deze poll, om te zien wie er in Nederland nog zit te wachten op de Super Eco Combi
POLL
*logistieke marktpartij = transporteur, logistieke dienstverlener, verlader, forwarder, producent, fabrikant etc.
*Super EcoCombi = duo-trailer voertuigcombinatie van 32 meter, trekker-oplegger-dolly-oplegger
Daar is het Nederlandse wegennet niet geschikt voor ( te krap ).
@jan, waarom dat ding kan toch prima tussen bijvoorbeeld Zwolle en Breda pendelen.
Wij zitten er al jaren op te wachten om op vaste trajecten in te zetten in NL
In Finland , ook EU, is het trouwens gewoon legaal op alle wegen tot 78 ton totaal gewicht. Het is voor transporteurs een enorme besparing in investeren tegenover een LZV . Verder is de uitstoot per ton/KM aanzienlijk minder vooral in het vlakke Nederland. Er zou snel gestart kunnen worden met specifieke routes zoals bij de LZV destijds . Ook spaart het vooral ervaren chauffeurs wat een steeds groter probleem word in Nederland.
Zou graag mee doen met dit project heb geen 32 meter combi nodig, 30 m zou voor ons genoeg zijn