UPS gaat Super Eco Combi inzetten • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

UPS gaat Super Eco Combi inzetten

De Super Eco Combi mag in Nederland dan een stille dood gestorven zijn, verderop in Europa is hij nog springlevend. In Spanje bijvoorbeeld, waar UPS in samenwerking met Grupo Carasso met zogeheten duotrailers gaat rijden tussen Madrid en Barcelona. Daarmee zorgt UPS voor een meer dan welkome CO2-uitstootreductie van 30 procent.

Deze duotrailers, die worden geëxploiteerd door en eigendom zijn van Grupo Carrasco, bestaan uit twee volwaardige opleggers die door één enkele vrachtwagen worden getrokken. Deze combinatie stoot per kilometer minder CO2 uit dan wanneer twee voertuigen afzonderlijk zouden rijden, waardoor de koolstofintensiteit per pakket daalt. Uit de huidige gegevens blijkt dat de CO2-uitstoot per rit over de weg met meer dan 30 procent kan worden verminderd.

“We streven ernaar om meer te leveren en tegelijk de carbon footprint van onze activiteiten te verminderen”, zegt Daniel Carrera, voorzitter van UPS Europa. “Deze duotrailers tonen aan hoe we onophoudelijk innoveren en samenwerken om efficiëntie in ons netwerk te creëren en te bouwen aan een duurzame toekomst voor onze klanten en de gemeenschappen waar we wonen en werken.”

UPS heeft al LZV’s van een gelijkaardig ontwerp ingezet in zes landen binnen zijn Europese netwerk. “LZV’s zijn momenteel toegelaten in 18 landen wereldwijd, maar ze zijn een vitaal onderdeel van het doel van UPS om zijn carbon footprint te verkleinen en tegelijk de efficiëntie te verhogen. Ecotrucks als de LZV en de SEC vervoeren meer lading en verminderen de CO2-uitstoot door minder brandstof te verbruiken. Het nieuwe duo-trailerontwerp is de volgende stap in deze evolutie door twee full-sized trailers aan elkaar te koppelen.”

Eén reactie op “UPS gaat Super Eco Combi inzetten

  • Droevig dat men in Nederland hier niets van wil weten
    Landen als Finland is het normaal ingevoerd tot 78 ton zelfs in Spanje en Duitsland gebeurt het al tussen fabrieken en distri en opslag centra zeg het met beperkte gewichten .
    Alle equipment is in Nederland te vinden . Trailers,, dolly etc
    Voor veel bedrijven zou het en uitkomst zijn . Minder investering minder verkeer dus files , enorme chauffeurs besparing (die zijn er al zo weinig) brandstof dus CO2 ,etc. Ons bedrijf rijd dagelijks 24/7 tussen fabrieken en opslag en kunnen veel reduceren want Nederland is vlak dus vraagt niet veel extra brandstof. Jammer dat de regering en zijn ambtenaren maar blijven blokkeren met vage redenen. Wij helpen op deze manier de boeren maar ook de maatschappij . Laten we hopen dat men anders gaat denken

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer