fbpx Ga naar hoofdinhoud

21 Iveco’s op LNG voor Post-Kogeko

Logistiek dienstverlener Post-Kogeko vervangt haar LNG-trucks van de eerste generatie voor 21 Iveco’s Stralis NP400.

Post-Kogeko wil graag duurzaam en innovatief te werk gaan en besloot daarom al in 2012 om met LNG-trucks te gaan rijden. Deze eerste generatie trucks is nu aan vervanging toe. “Deze vervanging is ook deels een uitbreiding”, zegt logistiek directeur Chris Beezemer. “We hadden 14 trucks op LNG, het zijn nu 21 LNG Iveco’s geworden.” Beezemer legt uit dat de trucks ingezet gaan worden op de supermarktbevoorrading. “Daarbij werken we vanuit twee locaties: Pijnacker en Tilburg.” De nieuwe Iveco’s maken deel uit van een groter opgezet vervangingsprogramma bij Post-Kogeko. “We hebben niet alleen de LNG-trucks vernieuwd. Ook een aanzienlijk deel van 180 dieseltrucks in onze vloot is vernieuwd”, aldus Beezemer. “Daarmee werken we de verduurzaming van onze logistieke activiteiten verder in de hand. Voor ons geldt dat de nieuwe voertuigen, dus ook deze LNG-trucks van Iveco, zuiniger zijn dan de voorgaande truckgeneraties.”

Beezemer wijst vooral op het toegenomen comfort van de nieuwe generatie LNG-trucks van Iveco. “De cabine is groter en onze chauffeurs hebben nu 400 pk tot hun beschikking. Daar komt ook nog een fijn schakelende automaat bij, die rust en veiligheid tijdens de ritten zal bevorderen. Bij al deze voordelen blijft nog een groot voordeel in stand: deze trucks zijn stiller en daar hebben onze chauffeurs en de omgeving waarin ze rijden, direct baat bij.”

Hoewel Post-Kogeko het wagenparkbeheer zelf tot in de puntjes beheerst, is bij de LNG-trucks toch gekozen voor een reparatie & onderhoudscontract. “We werken met deze trucks vanuit standplaatsen waar Iveco dealer Schouten niet ver weg is. Zij kennen alle ins en outs van de techniek en kostenbeheersing ten aanzien van LNG-trucks. Van die kennis willen we graag profiteren, het ontzorgt ons in dit geval compleet en dat is prettig.”

De nieuwe Iveco’s Stralis NP 400 van Post-Kogeko kunnen op genoemde locaties tanken. “Bij Pijnacker kan het op het terrein van de klant en in Tilburg is het vlakbij. Met de dubbele tanks hoeft er al minder vaak getankt te worden maar als er dan toch getankt wordt verliezen we geen tijd en kilometers met onze LNG trucks,” aldus Beezemer.

De afgeleverde Iveco’s Stralis NP zijn uitgerust met de 400pk en 1700Nm krachtige Cursor 9 aardgasmotor, HI-Tronix 12-traps automatische versnellingsbak en de HI-Way cabine, waarin de chauffeur van alle gemakken is voorzien. Aan het chassis zijn 2 LNG-tanks voor in totaal 390 kg LNG gemonteerd, voor een ruim toereikend actieradius.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer