Ga naar hoofdinhoud

AliExpress kiest PostNL als logistieke partner

Het Chinese AliExpress, onderdeel van de Alibaba Groep, heeft PostNL gekozen als de bezorger voor een groot deel van de pakjes naar Nederland. Webwinkels van het populaire online platform, krijgen direct toegang tot het netwerk van PostNL. Door deze samenwerking krijgen consumenten hun bestelde pakjes van AliExpress sneller, namelijk binnen vijf tot zeven dagen, thuisbezorgd.

AliExpress is een van ‘s werelds grootste online marktplaatsen. Consumenten van over de hele wereld kunnen hier rechtstreeks van de Chinese fabrikant of distributeur kopen. Meer dan 100 miljoen klanten wereldwijd kopen al de scherp geprijsde artikelen op AliExpress. In de laatste maanden is Nederland uitgegroeid tot een van de belangrijkste markten.

“We willen onze klanten lokaal de beste service bieden en daarom hebben we gekozen voor PostNL. Zij hebben het beste bezorgnetwerk in Nederland en leveren betrouwbare service. Bovendien hebben wij via hun verkoopapparaat Spring in Azië, rechtstreeks contact met PostNL. Dat betekent dat we eenvoudig kunnen monitoren of het proces goed loopt of dat er aanpassingen nodig zijn. Het Aziatische team van Spring is erg flexibel en klantgericht en werkt goed samen met ons logistieke netwerk Cainiao. Dat is essentieel voor ons”, Leo Shen, General Manager AliExpress.

PostNL heeft onder de naam Spring Global Delivery Services een aanbieder voor logistieke oplossingen voor onder meer Azië. Spring biedt AliExpress rechtstreeks toegang tot het Nederlandse distributienetwerk van PostNL. Betaalbare en betrouwbare verzending is essentieel voor de klanttevredenheid. Daarom heeft AliExpress er nu voor gekozen om een belangrijk deel van de bestellingen naar Nederland exclusief door PostNL te laten bezorgen. Dit betekent dat de pakjes rechtstreeks in het netwerk van PostNL terecht komen waardoor de bestellingen eerder in Nederland zijn dan voorheen. Hiermee kan AliExpress deze bestellingen naar Nederland, binnen 5 tot 7 werkdagen betaalbaar bezorgen.

Tijs Reumerman, Managing Director PostNL Cross Border Solutions: “Het afgelopen jaar zijn wij hard gegroeid in Azië. Steeds meer consumenten in Nederland en daarbuiten weten de weg naar de Chinese webwinkels te vinden. Dat een van de grootste online marktplaatsen wereldwijd er voor gekozen heeft om rechtstreeks met PostNL te versturen, is een fantastische prestatie. Ons team in Azië kent de markt als geen ander. Zij spreken de taal, kennen de cultuur en weten wat de klant verwacht. Deze lokale link is essentieel geweest om AliExpress als klant te kunnen verwelkomen.”

2 reacties op “AliExpress kiest PostNL als logistieke partner

  • Kees Smit

    ik heb 2 pakketjes onderweg van aliexpress nu las ik vanmorgen dat 1 pakje terug is gestuurd met als reden. zending kon niet bezorgd ? tracker nummer xxxxxxxxxxxxxxx
    het andere pakje heeft tracker nummer xxxxxxxxxxxxxx

    1. Arjan Velthoven

      Beste Kees, Wij behandelen geen pakketjes van AliExpress. Je zit op TTM.nl. Denk dat je bij PostNL moet zijn. Veel succes

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer