Transportbedrijf Aloys Roemaat Transport uit het Gelderse Lichtenvoorde implementeert het Transport Management Systeem van MendriX. “Vooral de stap voorwaarts met Live gebeurtenissen moet een grote bijdrage leveren aan de eerlijke en transparante dienstverlener die wij zijn”, vertelt Business Development Manager Thomas Kruip.
Aloys Roemaat denkt juist met track en trace sprongen te kunnen maken. “Met Live gebeurtenissen maken we onze werkwijze transparant. Hiermee blijven klanten tot op de minuut op de hoogte van hun levering. Dat mag ook wel. Wij vinden dat je anno 2017 je klant goed op de hoogte moet stellen. Bovendien was dat iets waar onze klanten ook zelf om vroegen”, aldus Kruip.
De transporteur wil ook zoveel mogelijk papierloos werken. Daarom kiest Aloys Roemaat Transport ervoor om van alle mogelijkheden die MendriX biedt gebruik te maken. “Het is een vooruitstrevend systeem. Alleen door voor op te lopen, kunnen we innovatief blijven”, zegt Kruip. “Met deze samenwerking zijn we echt een partnership aangegaan. Alles wordt gelijk opgepakt, vragen worden goed beantwoord. Het is duidelijk dat we voor MendriX geen nummer zijn.”
Over twee weken begint de implementatie. De verwachte livegang is in september. Toch verwacht Kruip nu al bepaalde besparingen: “Zo denk ik dat we 90 procent minder telefoonverkeer zullen hebben. Dat scheelt heel veel in tijd. Daarnaast zullen we onze klantenservice een boost kunnen geven. Juist omdat we zo transparant werken met MendriX. Bovendien zijn er veel processen die we verder kunnen automatiseren, waardoor we veel meer overgaan op controlerende dan registrerende taken. Daardoor wordt alles een stuk minder foutgevoelig.” Al met al heeft hij er een goed gevoel bij. “Met MendriX zijn we klaar voor de toekomst.”