De BAS Groep uit Veghel is de Toonzetter 2008. De Volvo truckdealer was volgens een vakjury het afgelopen jaar het meest onderscheidend in de mobiliteitsbranche op het gebied van service, klantgerichtheid en commercieel denken. Directeur Casper van Heertum van BAS ontving de Toonzetter 2008 uit handen van Dirk Schmidt, directeur van initiatiefnemer Innovam, en de winnaar van vorig jaar: Johan Grünfeld van De Beemd uit Best.
De vakjury koos unaniem voor de BAS Groep. Het oordeel was eensluidend: “De BAS Groep houdt zich bezig met Truckservice in de breedste zin van het woord. Het bedrijf heeft een zeer uitgebreid product- en dienstenaanbod. Van de verkoop van nieuwe Volvo trucks tot de verkoop van gebruikte trucks en van financiering, leasing en verhuur tot speciale truck- en traileraanpassingen. Vervoerders kunnen er terecht voor one-stop-service, een voor Nederland uniek concept binnen de truckbranche.” Volgens directeur Caspar van Heertum is dit concept constant in beweging. “Net als de markt. Om begrijpelijke redenen wil de klant de doorlooptijden voor reparaties en onderhoud zo kort mogelijk houden. Hier doen wij alles aan. Denk aan het verbreden van onze dealeractiviteiten, het oprichten van een divisie koeltechniek en lassen én het trainen van ons personeel. Dat moet zich heel bewust zijn van de wereld en van de wensen van de klant.” Het innovatieve denken én het gemotiveerde en goed getrainde personeel zijn de pijlers van het succes. Wat er niet is, creëert BAS voor zijn klanten.
Een aantal jaren geleden introduceerde Innovam de Toonzetter. Deze onderscheiding wordt jaarlijks uitgereikt aan het bedrijf dat het meest onderscheidend is geweest in service, klantgerichtheid en commercieel denken. Na een voorselectie blijven er vijf genomineerden over die aan de hand van schriftelijke documentatie, een interview en een ‘mystery shopper’ strijden om deze inmiddels felbegeerde prijs. Het doel van de onderscheiding is dat veel bedrijven geïnspireerd worden tot innovatieve ontwikkelingen gericht op een betere dienstverlening en service aan de klant. Dit komt de branche als geheel ten goede.
In de huidige editie van TTM.nl vindt u een uitgebreide reportage over de diagnosestraat van de vestiging van BAS in Veghel.