fbpx Ga naar hoofdinhoud

BedrijfsautoRAI 2015: 55.268 bezoekers

De 31e editie van de BedrijfsautoRAI heeft de afgelopen week duidelijk laten zien dat het wegtransport en de logistieke dienstverlening zich in beter weer bevindt. Dat concludeert de beursorganisatie. Het enthousiasme voor trucks, trailers, bestelauto’s en telecommunicatieproducten was in RAI Amsterdam duidelijk merkbaar. Maar liefst 55.268 professionals brachten een bezoek aan de beurs, een stijging van ruim 18 procent ten opzichte van de vorige editie, die in 2012 plaatsvond. Naast heel veel nieuwe producten was er voor bezoekers ook veel praktische kennis te halen in het InnovationLAB, het EVO Theater en het TLN Theater. BedrijfsautoRAI 2017 vindt plaats van 17 tot en met 21 oktober in RAI Amsterdam.

BedrijfsautoRAI2015 (12)De BedrijfsautoRAI kwam volgens velen op een prima tijdstip. Het consumentenvertrouwen in de economie stijgt en ondernemers in de transportsector willen weer investeren. Niet alleen wordt bestaand materieel nu vervangen, maar ondernemers plaatsen ook bestellingen voor extra materiaal. Deelnemers aan de beurs merkten dit duidelijk. Ludo de Mots van Ford bedrijfswagens: “Wij hebben vele goede gesprekken gevoerd met geïnteresseerde ondernemers die weer willen investeren.”

Scania verkoopdirecteur Jan de Vries was meer dan tevreden: “Wij kijken terug op een uitstekende beurs met een hoge kwaliteit van de bezoekers.” Wim Meerens van Iveco: “Het was weer ouderwets druk, chapeau voor de organisatie.”

Ook de trailerbouwers en aanbieders van onderdelen & accessoires toonden zich zeer tevreden. Met name de nieuwe indeling van de beurs, waarbij de truckmerken verspreid over de hallen stonden, heeft voor veel goede zaken gezorgd. Edward Verhoeve van Carrosseriefabriek HEIWO, aanwezig met een aantal innovaties, heeft er weinig woorden voor nodig: “Absoluut voor herhaling vatbaar”, Tcom Telematics directeur Michael Verweij sprak over een “goede RAI met hoge kwaliteit bezoek” en Olaf Griffioen van nieuwkomer Dynnox zag de BedrijfsautoRAI als de “perfecte plek om in korte tijd ons product bij de doelgroepen bekend te maken.” Griffioen was met name positief verrast door de vele buitenlandse geïnteresseerden die hij sprak.

Ook EVO en TLN zijn enthousiast over de samenwerking met BedrijfsautoRAI 2015. Peter Muller van Transport & Logistiek Nederland spreekt van een zeer geslaagde beurs: “Veel van onze leden hebben de beurs en kennissessies bezocht. Dit smaakt naar meer. Nu al ontstaan er bij ons ideeën om de volgende BedrijfsautoRAI nog aantrekkelijker en completer te maken.”  Ook Sander Nieuwenhuizen van EVO is positief richting de toekomst: “De samenwerking met de RAI smaakt absoluut naar meer. EVO heeft de bestelauto en het magazijn een centrale plek kunnen geven op de BedrijfsautoRAI, en vele vragen van ondernemers kunnen beantwoorden. We zitten alweer vol ideëen”

Ook de algemeen voorzitter van RAI Vereniging Steven van Eijck is enthousiast: “Ik ben uiterst tevreden over de bezoekersaantallen en de reacties van zowel het publiek als exposanten over deze editie van BedrijfsautoRAI. We hebben met alle betrokkenen van RAI Vereniging, Amsterdam RAI en het Tentoonstellingscomité de afgelopen periode keihard aan deze editie gewerkt. Met deze waardering en bezoekcijfers blijkt dat een en ander zijn vruchten heeft afgeworpen. Een goed signaal voor de bedrijfswagensector in zijn breedste vorm. Hieruit blijkt dat BedrijfsautoRAI springlevend is. Op naar editie 2017!”

Eén reactie op “BedrijfsautoRAI 2015: 55.268 bezoekers

  • Als toeleverancier en standhouder van de bedrijfsautorai onderschrijf ik alle positieve berichten. Boven verwachting zeer veel potentiële klanten gesproken, een beurs waar de beslissers duidelijk aanwezig waren. Geen hamburger- en broodje beenham eters, maar een geïnteresseerd publiek in leveranciers.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer