De registraties van lichte bedrijfswagens laten in de eerste zes maanden van 2007 een groei van 19,9 procent zien. Met de verkoop van zware trucks gaat het volgens RAI Vereniging wat moeizamer.
Er werden in totaal 44.415 lichte bedrijfswagens verkocht in het eerste halfjaar van 2007 ten opzichte van 37.056 stuks in dezelfde periode in 2006. Het bestelwagenpark liet sinds 2005 een dalende lijn zien als gevolg van het veranderende BPM-regime, waardoor het gebruik van grijskenteken auto’s door particulieren werd ontmoedigd. De stijgende lijn in het aantal verkopen in 2007 kan volgens de RAI mede verklaard worden door de afschaffing van voorfinanciering BPM.
De markt voor zware bedrijfswagens komt trager op gang. Het eerste halfjaar van 2007 zijn er in totaal 8.848 eenheden verkocht, dat is 12,3 procent minder ten opzichte van 2006 (10.090 stuks). Afgelopen jaar was een topjaar voor de truckbranche. Toch zijn de verkopen van zware bedrijfswagens in 2007 nog steeds bovengemiddeld te noemen.
De bijbehorende Excel bestanden met de verkopen per merk kunt u downloaden van de site van de RAI Vereniging.
De markt voor zware bedrijfswagens komt trager op gang. Het eerste halfjaar van 2007 zijn er in totaal 8.848 eenheden verkocht, dat is 12,3 procent minder ten opzichte van 2006 (10.090 stuks). Afgelopen jaar was een topjaar voor de truckbranche. Toch zijn de verkopen van zware bedrijfswagens in 2007 nog steeds bovengemiddeld te noemen.
De bijbehorende Excel bestanden met de verkopen per merk kunt u downloaden van de site van de RAI Vereniging.
Volkswagen is in aantallen de nummer één. De grootste stijger bij de volumemerken was Fiat. Slecht ging het bij Nissan en Hyundai.
Auteur: Pieter Wieman