fbpx Ga naar hoofdinhoud

Bierbrouwerij AB InBev ontvangt Lean and Green Star

Bierbrouwerij AB InBev heeft donderdag de Lean and Green Star ontvangen omdat het bedrijf in Nederland binnen vijf jaar de CO2-uitstoot met meer dan 20 procent heeft teruggebracht. AB InBev heeft de uitstoot fors weten te reduceren door onder andere lege ritten te vermijden en de opslagcapaciteit bij de brouwerij zelf te vergroten waardoor er minder ritten naar externe magazijnen nodig zijn.

AB Inbev Ninatrans lean and green

In 2012 ontving AB InBev in Nederland al een Lean and Green Award als beloning voor hun inzet op het gebied van duurzame logistiek. Arthur van Och, Logistiek Directeur: “We zijn erg trots dat we nu de Lean and Green Star mogen ontvangen en zien dit als bekroning op ons werk van de afgelopen jaren. We zijn op de goede weg en zeer gemotiveerd om te blijven zoeken naar manieren om onze logistieke processen verder te verduurzamen.”

De toekenning van de Lean and Green Star is een officiële erkenning voor de door AB InBev bereikte CO2-reductie van minimaal 20 procent binnen een periode van 5 jaar. In de periode 2010 t/m 2014 heeft AB InBev in Nederland de CO2-uitstoot van haar logistieke zelfs met 21,96% teruggebracht. In absolute termen staat dit gelijk aan 839 ton CO2, het equivalent van de jaarlijkse uitstoot van 130 Nederlandse huishoudens.

Betere beladingsgraad

De nauwe samenwerking tussen AB InBev en haar klanten en transporteurs heeft een belangrijke bijdrage geleverd aan het succesvol terugdringen van de CO2-uitstoot. Goede samenwerking met klanten zorgt voor een betere beladingsgraad, volle vrachten en meer rechtstreekse leveringen vanuit de brouwerij. Daarnaast maakt AB InBev nog meer gebruik van netwerkoplossingen van transporteurs om zo lege kilometers te vermijden.

Naar aanleiding van Wereld Milieu Dag besteedt de brouwer vandaag wereldwijd extra aandacht aan verduurzaming. Over de hele wereld worden er lokaal activiteiten georganiseerd om meer bewustwording te creëren en bij te dragen aan een duurzamere wereld. Ook heeft de brouwerij zich gecommitteerd aan verschillende milieudoelstellingen. Zo wil het bedrijf haar CO2-uitstoot wereldwijd voor het einde van 2017 met 15 procent terugdringen. Ook moet dan het waterverbruik tijdens het productieproces met 135 miljoen hectoliter verminderd zijn, 100.000 ton minder verpakkingsmateriaal worden gebruikt en het energieverbruik met 10 procent zijn afgenomen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer