Nieuws

Coolblue wint Nederlandse Logistiek Prijs

Coolblue is de winnaar van de 34 ste editie van de Nederlandse Logistiek Prijs 2018. Dit maakte vereniging Logistiek management (vLm) zojuist bekend tijdens het vLm Gala van de Logistiek in Stroe. “Coolblue heeft op indrukwekkende wijze en in korte tijd een eigen bezorgdienst geïmplementeerd. Deze bezorgdienst, CoolblueBezorgt, is volledig geïntegreerd in de klantreis en leidt tot hogere klanttevredenheid, minder klantvragen, minder retouren en omzetgroei. Het gaat hier om extra logistieke service die zichzelf terugverdient”, aldus de jury.


Met de Nederlandse Logistiek Prijs wil vLm de innovatie en professionalisering van de logistiek stimuleren. De gelauwerde onderneming moet een inspiratiebron zijn en een voorbeeldfunctie voor andere bedrijven vervullen. Eerdere winnaars waren onder meer Wehkamp, IBM, Hema, Heineken, de Van Drie Groep, TomTom, ID&T, Ortec, Sabic, Connekt, ASML, Nike, Docdata en Auping. In 2017 ging de prijs naar Damen Shipyards. In 2018 is de prijs voor de 34e keer uitgereikt.

Juryvoorzitter Prof.dr. Jos van Hillegersberg, Universiteit Twente, over de keuze voor Coolblue: “De implementatie wordt ondersteund door een overtuigende kosten- en batenanalyse in de gehele keten van bezorgen en installeren van witgoed en televisies. Bij Coolblue staat de klant centraal en is  er aandacht voor medewerkerstevredenheid en duurzaamheid.”

De invoering van een eigen bezorgdienst bij Coolblue is succesvol geïmplementeerd. Met de logistiek maakt Coolblue de klantreis van A tot Z helemaal compleet. Dat brengt meetbaar toegevoegde waarde voor de klant. Ook houdt Coolblue aandacht voor de medewerker. Zo zijn zij een inspirerend voorbeeld voor de sector.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven