DAF breidt haar voertuigprogramma uit met een tridemversie van de CF en XF en een CF 5-asser. Dat maakte DAF onlangs bekend tijdens een persbijeenkomst.
De CF/XF tridem (zie de foto hierboven) is uitgevoerd in een 8×4-configuratie, gebaseerd op de DAF FAT. Met een tridem-uitvoering zorgt DAF voor een betere verdeling van het gewicht over de assen en dat heeft mogelijk hogere totaalgewichten als positief gevolg. De achterste as is een gestuurde 10 tons naloopas. Die is afkomstig van het Italiaanse ST maar ondanks dat heeft DAF het chassis de afkorting FAW meegegeven en wordt de auto geregistreerd als DAF.
De tridem zal voor een deel worden ingezet bij de bouw, en daar zullen ze ook blij zijn met het andere nieuws van DAF: een 10×4 vijf-asser op basis van een CF. Deze auto is goed voor een GVW van 49 ton en een laadvermogen van circa 30 ton. De vijf-asser is gebaseerd op een DAF CF FAD en wordt voorzien van een tussenas van Estepe. Deze specifiek voor de Nederlandse markt ontwikkelde DAF blijft ook geregistreerd een origineel DAF product, wat belangrijk is voor de fabrieksgarantie.