DAF start een grote campagne om klanten te wijzen op de diensten en producten die de DAF-dealer biedt, zoals onderdelen voor andere truckmerken en trailers.

‘Geef mij maar de DAF dealer’ is het motto van de langlopende campagne waarbij ‘Full service’, ‘Total care’ en ‘One stop shopping’ centraal staan. DAF wil benadrukken dat de dealers een compleet en geïntegreerd dienstenpakket in huis hebben. “Transport-rendement is het sleutelwoord”, zegt directeur Ron Bonsen van DAF Nederland. “Weliswaar moet de truck volledig zijn afgestemd op de individuele inzet, de juiste reparatie- en onderhoudscontracten en financieringen zijn zeker zo essentieel, evenals een compleet dienstenpakket om naast gunstige kosten per kilometer een maximale voertuigbeschikbaarheid te garanderen. Daarom concentreert de DAF-dealer zich niet alleen op verkoop, onderhoud en reparatie maar ook schadeherstel, verhuur en compleet fleetmanagement’.
De dealers zijn uiteraard enthousiast over de campagne. De voorzitters van de DAF Sales en After Sales Panels binnen de Nederlandse DAF-dealerorganisatie, Jan Zoetmulder en Marco Lennards (rechts op de foto) benadrukken dat allround logistiek dienstverleners andere eisen aan truckdealers stellen. Verlengde openingstijden, flexibele openstelling van de werkplaats maar ook zaken als voertuigadvies en -configuratie, sales-engineering, bemiddeling in financiering, lease en full-servicecontracten, wagenparkanalyse en -advies worden in toenemende mate onontbeerlijk.
Marco Lennards noemt verder DAF’s TRP-programma: Universele onderdelen voor carrosserie en trailer maar ook voor andere merken trucks en dat alles tegen zeer concurrerende prijzen.
Auteur: Pieter Wieman