Nieuws

Renault Trucks-dealers Harbers Groep en Van Dijk Groep zijn in het klanttevredenheidsonderzoek 2017 als hoogste geëindigd. Bluekens Truck en Bus eindigde als beste werkplaats. In het onderzoek genaamd REx (Retail Excellence) dat door Kantar TNS wordt uitgevoerd, onderzoekt Renault Trucks de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten op verschillende gebieden. De resultaten uit REx geven zowel de service-organisatie als het sales team de mogelijkheid de dienstverlening te optimaliseren.

Van links naar rechts: Willard Beekman (Harbers Groep), Erland Morelissen (Renault Trucks Nederland) en George Seitzinger (Van Dijk Groep).

REx is een onderzoek dat in opdracht van Renault in heel Europa op dezelfde wijze wordt uitgevoerd. Sinds januari 2015 onderzoekt Renault hiermee de loyaliteit en tevredenheid van haar klanten over de organisatie.

Renault Trucks-dealers Van Dijk Groep en Harbers Trucks behaalden 87 punten en winnen hiermee overall het klanttevredenheidsonderzoek. Bluekens Truck en Bus Oosterhout behaalde de hoogste score van alle werkplaatsen.

Het doel van REx is de kwaliteit van de dienstverlening aan klanten te verbeteren. Een klant die een

Van links naar rechts: Jaco Overbeeke (Bluekens Truck en Bus) en Edwin Reiziger (Renault Trucks Nederland)

werkplaats heeft bezocht of een nieuwe bedrijfswagen geleverd heeft gekregen, wordt direct in het navolgende kwartaal gebeld. Het onderzoek wordt als telefonisch interview in opdracht van Renault Trucks uitgevoerd door Kantar TNS in Amsterdam. In 2017 zijn 668  interviews afgenomen.

Tineke van Lier, REx verantwoordelijke bij Renault Trucks Nederland, vertelt: “Het is een waardevol onderzoek waarmee onze dealerorganisatie inzichten verkrijgt in hun service en dienstverlening aan hun klanten. Door dit continu te monitoren, geeft dit handvaten om de dienstverlening te blijven optimaliseren. Indien een klant een aanmerking heeft, ontvangt de dealer een e-mail waardoor snel contact kan worden gezocht.”

Dealers kunnen inloggen op een eigen portal en daar real time data bijhouden van het onderzoek. Dit maakt het een goed hulpmiddel om de kwaliteit en de dienstverlening van het dealerbedrijf verder te verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven