Pakketservice DPD introduceert de ophaalservice ‘Pickup request’ voor particulieren en kleine ondernemers. Hierdoor hoeven zij niet door wind en regen pakketten naar een pakketpunt te brengen, maar kunnen ze binnen blijven totdat de chauffeur het komt ophalen. De nieuwe service is een antwoord op de toenemende vraag van gebruikers naar het thuis afhalen van pakketten. De ophaalservice is uniek in Nederland en in alle regio’s beschikbaar. Tot op heden konden alleen zakelijke klanten gebruik maken van de service.
Elke maand maken duizenden mensen gebruik van het online verzendplatform pakkettenversturen.nl van DPD. In toenemende mate kreeg DPD de vraag of pakketten ook thuis opgehaald konden worden. Het ophalen van pakketten is voor grote bedrijven met een abonnement al langer mogelijk, maar voor kleine ondernemers en consumenten was dit nog niet het geval. Met de introductie van de nieuwe ophaalservice biedt DPD voor hen nu hetzelfde gemak.
Eric Dietz, CEO DPD Nederland: “Wij zijn trots op deze nationale primeur. Al onze klanten, van consumenten tot ondernemers, zijn belangrijk voor ons. Wij luisteren graag naar hun ideeën. Er was veel vraag naar ophaalmogelijkheden. Met de nieuwe service Pickup request komen we tegemoet aan deze vraag en bieden we iedere ondernemer en consument het gemak van thuis ophalen. Daarmee past de nieuwe service perfect bij onze doelstelling om klanten de best mogelijke ervaring te bezorgen.”
De ophaalservice is uniek in Nederland en in alle regio’s beschikbaar. Voor een vaste toeslag, ongeacht het aantal pakketten, komt de chauffeur de pakketten ophalen. Dankzij een uitbreiding worden niet alleen klanten die een pakket ontvangen geïnformeerd over de dag en het tijdvak wanneer de chauffeur aan de deur staat. Ook klanten die een ophaalverzoek indienen, krijgen een werkdag van tevoren een herinnering dat de zending wordt opgehaald. Zij ontvangen op de ochtend van het ophaalmoment een e-mail in welk 1-urige tijdvak de chauffeur het pakket komt ophalen.
DPD haalt gewoon pakketten op. Ben benieuwd hoe dat zal gaan dan. Ik heb tot op heden nog steeds mijn pakket niet mogen ontvangen, dat al op 26 november op het depot in Etten-Leur ligt. Customer Service afdeling lost het niet op. Mail wordt niet beantwoord. Messenger wordt niet beantwoord. M.a.w. Heer Eric Dietz, uw mail is nergens te vinden.
Hoe kan DPD zoiets nieuws beginnen, terwijl DPD het al niet voor elkaar krijgt, om gewoon een pakketje af te leveren. Ik word al dagen van het kastje naar de muur gestuurd, maar mijn pakket afleveren ho maar. Geachte heer Dietz kan u ervoor zorgen, dat ik mijn pakkket met spoed bezorgd krijg. DPD medewerkers kunnen niets oplossen en wordt nergens op gereageerd.