Nieuws

Duitsland wijst 44 ton totaalgewicht af

2

Het Duitse ministerie van verkeer heeft het idee van 17 logistieke organisaties om het totaalgewicht van trucks in Duitsland naar 44 ton te verhogen afgewezen.

Volgens het ministerie zou een structurele verhoging van het gewicht van vrachtwagencombinaties naar 44 ton een hogere, onacceptabele belasting van de infrastructuur opleveren. Bovendien zou met een verhoging tot 44 ton de stimulans worden weggenomen vrachtwagens in multimodaal transport in te zetten, waar 44 ton wel is toegestaan.

De argumenten die de organisaties aanvoerden, dat zij met een hoger totaalgewicht minder trucks hoefden in te zetten en zo een forse reductie van CO2-emissie konden bewerkstelligen, waren voor het ministerie niet zwaarwegend genoeg.

2 reacties op “Duitsland wijst 44 ton totaalgewicht af

  1. Big Rick schreef:

    Het blijft dom volk.Aan de andere kant,44ton met een Schmitz of Krone moet je ook niet willen.

  2. Harrie schreef:

    Was te verwachten, de lobby van het spoor is traditioneel ijzersterk in Duitsland en hiermee steken ze een flinke stok in de wielen van de LZV op Duits wegennet. Immers het aantal mogelijke toepassingen voor de zware LZV truck zijn heel beperkt als 40 ton het maximum blijft.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven