fbpx Ga naar hoofdinhoud

Duivenvoorde Transport aan de slag met Data2Track

Duivenvoorde Transport was op zoek naar een passend TMS, en kwam uit bij Data2Track. Volgens Bernard Duivenvoorde de enige juiste aanbieder met een innovatieve insteek. Het doel van de implementatie van de oplossingen van Data2Track is optimalisatie van alle bedrijfsprocessen.

 “Wat we zochten, viel ook net buiten een TMS. Het moest anders zijn. Data2Track sloot perfect aan bij onze wensen”, zegt Duivenvoorde.

Duivenvoorde Transport bevoorraadt supermarkten en vervoert groente, fruit, bloemen en planten naar veilingen. Met Data2Track wil Duivenvoorde klanten straks beter gaan informeren over hun levering. Het transportbedrijf wil Data2Track inzetten voor de planning, en de track en trace en verloning met FleetTime. Dankzij een koppeling met de tachograaf komt informatie direct binnen, en kan de chauffeur ook zelf zien hoe hij met zijn uren zit. De integratie met het TMS zorgt ervoor dat de planning direct naar de boordcomputer app wordt doorgestuurd.

“Data2Track is leading als het gaat om in- en output van data”, aldus Duivenvoorde. Hij is erg te spreken over het systeem. “Je hebt in de markt veel producten die jaar en dag hetzelfde doen op dezelfde manier. Data2Track doet het op een geheel eigen manier. Het is daarbij ook echt gebruiksvriendelijk. Dat pretenderen ze allemaal te zijn, maar Data2Track is het zeker.”

De combi Data2Track en het TMS van Filogic was voor Duivenvoorde Transport de hoofdreden om voor Data2Track te kiezen. De eigenaar van het transportbedrijf is ervan overtuigd dat wat ze neerzetten samen met Data2Track een heel nieuw product kan worden. “Het wordt in ieder geval helemaal aangepast op onze wensen.” Duivenvoorde wil daarbij bereiken dat de chauffeur uiteindelijk zijn eigen factuur maakt. Hij licht toe: “Wij maken zelf een planning, maar diversen klanten hebben zelf de regie over de trucks. De chauffeur maakt via Data2track een eigen digitale dagstaat, welke via Filogic direct wordt omgezet in een factuur.”

“Buiten het feit dat ik erg enthousiast ben, zijn de chauffeurs er ook over te spreken. Van wat ze gezien hebben. Vanuit het personeel hebben we drie man oppervlakkig laten meekijken om te zien wat hun het meest prettig leek om mee te werken. Zij kozen allemaal Data2Track. Het is belangrijk om het aantrekkelijk te maken voor de chauffeurs, om de weerstand zo min mogelijk te maken.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer