Nagenoeg alle brancheorganisaties voor het (goederen)vervoer per spoor doen mee aan een collectieve brochure die gericht is tegen het legaliseren van de LZV in Europa.
In de binnenkort verschijnende brochure wijze de deelnemers erop dat het toelaten van 25 meter combinaties de concurrentiepositie van het vrachtvervoer per spoor verder verslechtert. Ook wijst men erop dat het toelaten van LZV’s de afspraken schenden die in EU verband zijn gemaakt over het stimuleren van het gecombineerd rail-wegvervoer.
Tenslotte wijst men erop dat er toch al te weinig wordt geïnvesteerd in de Europese railinfrastructuur.
De belangrijkste deelnemende railorganisaties zijn de internationale organisaties van Spoorwegondernemingen UIC, van toeleveranciers aan spoorwegondernemingen Unife, van railinfrastructuurbeheerders CER, van bedrijven in het gecombineerd rail-wegvervoer UIRR.
Tenslotte wijst men erop dat er toch al te weinig wordt geïnvesteerd in de Europese railinfrastructuur.
De belangrijkste deelnemende railorganisaties zijn de internationale organisaties van Spoorwegondernemingen UIC, van toeleveranciers aan spoorwegondernemingen Unife, van railinfrastructuurbeheerders CER, van bedrijven in het gecombineerd rail-wegvervoer UIRR.
Bron: DVZ