Ga naar hoofdinhoud

Greenery onderzoekt Europese logistiek voor grote klanten

The Greenery zoekt naar mogelijkheden om grote klanten in de catering, zoals Compass, door heel Europa te kunnen beleveren. Nu levert de af­zetorganisatie al wel aan dit type af­nemers, maar is de samenwer­king niet zo intensief dat in elk land wordt geleverd.

Om te bepalen wat er mogelijk is liet The Greenery een plan doorrekenen door TNO. Grote cateraars willen hun inkoop graag centraliseren en met één partner voor heel Europa werken in plaats van met een reeks lokale groothan­dels. Het geeft ze meer zekerheid op het terrein van tracking and tracing en voedsel­veiligheid. TNO onderzocht onder andere wat de consequenties zijn om per 24 of 48 uur te leveren. Levering per 24 uur vereist meer distribu­tiecentra per land, zo bleek uit de studie. Het werd voor de afzetorganisatie niet duidelijk of een land als Duitsland vanuit één dis­tributiecentrum in Venlo bediend kan worden. Ook staat het voor The Greenery nog niet vast of orders op vestiging samengesteld moeten worden of gebundeld. Wel kreeg men beter in beeld wat er voor nodig is de logistiek Europees op te zetten en welke kosten per eenheid product daar bij komen kijken.

Bron: Agrarisch Dagblad van 15/12/06 en Food Holland


auteur: Pieter Wieman

ttm.nl

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer