Daimler’s Componentendivisie ontwikkelde vorig jaar een traileras waarbij het aslichaam dienst doet als luchtketel.
Groenewegen is, voozover ons bekend, de eerste Nederlandse trailerbouwer die deze Mercedes-Benz DCA Airmaster assen toepast. Transportbedrijf DGCL uit Hoogvliet kocht als eerste zes containerchassis in de Benelux, die uitgerust zijn met deze assen. De besparing is circa 40-50 kilogram, afhankelijk van het soort en het aantal luchtketels welke normaal gemonteerd worden. Verder bespaart men plaats omdat geen luchtketels hoeven worden gemonteerd. Alle onderdelen aan de DCA Airmaster as zijn gelijk aan de standaard DCA Weightmaster as, alleen het aslichaam is aangepast om te kunnen functioneren als luchtketel. Aan de binnencoating van de Airmaster as werd speciale aandacht besteed om te voorkomen dat corrosie optreedt. De Airmaster as is standaard voorzien van een proefaansluiting, een ontwateringsventiel, twee luchtaansluitingen en een tweede typeplaatje voor de luchtketelfunctie.