Nieuws

Transportbedrijf H.N. Post en Zonen uit Pijnacker zet twee extra duurzame combinaties op de weg voor klant Struyk Verwo Infra. Door samen te kiezen voor een lichtgewicht truck en daarbij ook nog eens voor een speciaal lichtgewicht uitgeruste trailer en kraan kan deze combinatie maar liefst 10 procent meer lading kwijt, zonder in te hoeven leveren op kwaliteit en handelingssnelheid. Deze combinatie is voorzien van alle moderne veiligheidseisen. Doordat deze combinaties meer gewicht meenemen per rit wordt ook per ton lading 10 procent minder CO2 uitgestoten. De complete combinatie is begin juni geleverd.

Directeur Marco Post van H.N. Post en Zonen vertelt trots: “We hebben door het jaar heen meerdere toets momenten gehad en de duurzame combinatie vergeleken met de standaard combinatie. We kunnen concluderen dat Struyk Verwo Infra optimaal gebruikt maakt van de mogelijkheid deze auto’s met extra gewicht te belasten. We zien een gemiddelde toename van gewicht van 16 procent. Dit betekent dat er per ton lading 16 procent minder CO2-uitstoot plaatsvindt.” Marco vervolgt: “De samenwerking met Struyk Verwo Infra is erg prettig. We denken met elkaar mee hoe we het transport zo duurzaam, veilig en efficiënt mogelijk kunnen laten verlopen. In 2016 zijn we dit project gestart met drie lichtgewicht combinaties. Als gevolg van het succes is dit in 2017 uitgebreid met twee extra auto’s.”

Peter Eikhout, directeur Logistics & IT bij Struyk Verwo Infra: “We zijn altijd in gesprek om stappen te maken met onze vervoerders. Niet alleen op het gebied van efficiëntie, maar ook op het gebied van veiligheid en duurzaamheid. We zijn dan ook trots op de resultaten die we samen met H.N. Post en Zonen kunnen behalen. Naast de prachtige duurzame voordelen zien we overigens ook de praktische voordelen. Doordat één truck meer lading meeneemt, hebben we voor hetzelfde volume minder transportbewegingen op onze terreinen.”

De samenwerking tussen H.N. Post en Zonen en Struyk Verwo Infra staat niet stil. In deze oplevering zit eigenlijk direct weer een kleine pilot. Marco Post: “We hebben op deze truck een systeem geplaatst dat automatisch de bandenspanning bijhoudt. Zodra één van de banden niet de juiste spanning heeft, krijgt de chauffeur een seintje om dit te verhelpen. Rijden met banden op een verkeerde spanning resulteert in extra brandstofverbruik en is ook onveilig. Door dit voor te zijn, kun je naast extra verkeersveiligheid tot wel 2 procent brandstof besparen en dat betekent nog een mooie CO2-reductie.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

x
Mis niet langer het laatste nieuws

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.

Inschrijven