De financiële resultaten van Kuehne& Nagel zien er op het eerste gezicht goed uit maar de marges staan onder druk door de te lage beladingsgraad van veel trucks.

Met resp. 14,7 en 16,4% toe. Het mooiste cijfer toont de divisie ‘contract logistics’ met een groei van 21.6%. Andere sterke groeiers waren railvervoer (17.5%) en zeevracht (13.6%). Het bedrijf gaat de komende 30 maanden 400 miljoen euro investeren in rail- en wegvervoer. Het wegvervoer noemt K & N zelf de zwakste schakel in haar service aanbod en dan gaat het met name over de bekende laatste- en eerste mijl. De marges op basis van EBITDA daalden bij contractlogistiek met 0.3% en bij het gecombineerd rail-wegvervoer met 0,9% tot een magere 1,6%. Volgens K & N’s financiële topman Gerard van Kesteren wordt op veel route met half lege trucks gereden. Nieuwe IT systemen brengen daar wel iets verbetering in maar volgens Van Kesteren is verdere verbetering mogelijk als logistieke dienstverleners beter samenwerken.