Takel en bergingsbedrijf Haulo liet op basis van een vijfassig GINAF chassis een fraaie bergingstruck bouwen. Voordeel is dat men geen last heeft van aslastoverschrijding

De bouw gebeurde in samenwerking met carrosseriebouwer Gebroeders Ligthart uit Schagerbrug. De opbouw is gemaakt bij OMARS in Cuneo, Italie waarvan Ligthart de vertegenwoordiger in Nederland is.
Het GINAF chassis is een M5350-TS waarvan vier assen gestuurd zijn zodat een relatief kleine draaicirkel wordt bereikt.
Achter de cabine staat een AMCO-VEBA autolaadkraan en daar weer achter een Omars lepelinstallatie met uitschuifbare kraanmast en twee lieren met resp. twintig en tien ton trekkracht. Haulo noemt als voordeel van de vijfasser is dat er geen problemen zijn met overschrijding van de achterasbelasting.
Het GINAF chassis is een M5350-TS waarvan vier assen gestuurd zijn zodat een relatief kleine draaicirkel wordt bereikt.
Achter de cabine staat een AMCO-VEBA autolaadkraan en daar weer achter een Omars lepelinstallatie met uitschuifbare kraanmast en twee lieren met resp. twintig en tien ton trekkracht. Haulo noemt als voordeel van de vijfasser is dat er geen problemen zijn met overschrijding van de achterasbelasting.
Auteur: Pieter Wieman