Surinaamse Brouwerij, onderdeel van brouwerijgroep Heineken, gaat rit en routeplansysteem Shortrec van Ortec gebruiken om kostenbesparingen en betere service te realiseren. Heineken neemt de planning van haar distributieactiviteiten weer in eigen hand.
Ortec heeft voor
Heineken diverse leverscenario’s berekend met als resultaat de opening van een nieuw depot in het westen van Suriname. Daarna voerde Heineken zes weken een pilot met Shortrec. General Manager Onno Rombouts van de Surinaamse Brouwerij: “De pilot wijst uit dat we met Shortrec kostenbesparingen realiseren ten opzichte van de oude situatie, waarin onze distributeur de leveringen plande. Met Shortrec kunnen we zelf de verkooporders zo efficiënt mogelijk plannen. Het systeem is zo dynamisch ingericht dat de planning vanuit diverse invalshoeken te optimaliseren valt.” Rombouts noemt het ook vermeldenswaardig dat Surinaamse Brouwerij van alle de exacte satellietpositie heeft. “Aan de hand van deze coördinaten plannen we de routes in Shortrec. In Europa of Nederland is dit misschien normaal, maar voor Suriname is dit uniek. Het geeft aan dat de stand van de techniek ook in minder ontwikkelde landen heel snel aan het verbeteren is”, aldus Rombouts.
De Surinaamse Brouwerij brouwt, produceert en verkoopt voor Heineken bier van het merk
Parbo in diverse soorten. Daarnaast verzorgt het ook de export van Parbo en Djogo, alsmede de import en distributie van Heineken en Vitamalt in Suriname.