Hooymeijer en Tunderman willen samen verder • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Hooymeijer en Tunderman willen samen verder

De transportbedrijven Hooymeijer en Tunderman zijn van plan de krachten te bundelen. “Aan dit voornemen liggen de wens tot groei, een nog sterkere waardepropositie voor de klanten en de bijbehorende schaalvoordelen ten grondslag”, aldus Hooymeijer op haar website.

Net als Hooymeijer draait Tunderman, opgericht in 1972, al lang mee in de haven- en transportwereld. Beide organisaties, van oudsher familiebedrijven, hebben zich in de loop der jaren een sterke positie in de markt verworven.

Tunderman richt zich met name op de groupage van en naar de haven, distributie door Europa, transport naar UK en Schotland en warehousing. Hooymeijer is sterk  in het containertransport, groupage (ook van en naar de haven), speciaal transport, douanezaken en de AEO-gecertificeerde warehousing. Hooymeijer wijst ook op de stuwagetak in de haven van Vlaardingen.

Zowel Hooymeijer als Tunderman hebben hun eigen signatuur. Toch zijn er volgens Hooymeijer ook sterke overeenkomsten. Door de groupage van en naar de Rotterdamse haven, de warehousingactiviteiten en de distributie door de Benelux en Europa samen te voegen, krijgen deze activiteiten een enorme impuls. Bovendien bieden beide bedrijven door de uitbreiding van diensten een vollediger pakket aan hun klanten.

“Tot slot hebben we samen een grotere slagkracht als het gaat om innovaties. Om als bedrijf toekomstbestendig te zijn, moeten we mee in de digitale vooruitgang. Niet alleen in bedrijfstechnische zin, maar zeer zeker ook in de groei en ontwikkeling van onze mensen. De komende 2 maanden worden gebruikt om de nieuwe organisatie uit te tekenen. Uiterlijk 31 mei is duidelijk of het voornemen tot een daadwerkelijk samenvoeging leidt.”

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer