Hytruck ontwikkelde op basis van een 7,5 tons Mitsubishi Canter een distributietruck die wordt voortbewogen door middel van waterstof en dus geen enkele andere emissie heeft dan H2O, ofwel water.

Bij de Canter zijn motor, versnellingsbak, differentieel, achteras en brandstoftank vervangen door een hightech, nul-emissie brandstofcel aandrijfsysteem. De wagen heeft twee 8 kW brandstofcellen die als primaire krachtbron fungeren en via een accupakket twee wielnaafmotoren van de benodigde energie voorzien. De vrijkomende kinetische energie bij het afremmen wordt geregenereerd. Het project wordt ondersteund door SenterNovem. Op dit moment beschikt Hytruck over een zgn. ‘pilot production vehicle’, een voertuig dat productierijp is en binnen afzienbare termijn op de markt komt.
De aanschafkosten van de wagen zijn fors hoger dan een gewone truck maar de exploitatiekosten weer wat lager. Hytruck hoopt dat men met behulp van fiscale voordelen qua exploitatiekosten uiteindelijk op het zelfde niveau kan uitkomen als een gewone dieseltruck. Het concept is trouwens op alle merken trucks toepasbaar en zit niet aan Mitsubishi gebakken.