Ga naar hoofdinhoud

Jan de Rijk berekent wachtkosten grens door

Jan de Rijk Logistics gaat extra wachttijd aan grenzen door extra grenscontroles of oponthoud bij tunnels/ferries doorberekenen in de transporttarieven. Deze maatregel moet de logistieke dienstverlener nemen om in ieder geval een deel van de extra kosten aan te kunnen.

Sebastiaan-ScholteDe enorme toestroom van immigranten resulteert in een grote kostentoename voor de logistieke sector. CEO Sebastiaan Scholte van Jan de Rijk zegt dat de problemen bij de tunnel tussen Calais en Dover een grote financiële impact hadden op het bedrijf. “Deze extra kosten werden veroorzaakt door langere wachttijden, meer leegrijden en minder boekingen door klanten. Ondanks deze moeilijke situatie konden we onze klanten wel onze normale kwaliteit van dienstverlening leveren, zonder enig incident. De voorgeschreven veiligheidsmaatregelen en –procedures, onze goede materiaal, maar ook een speciaal team ter plaatse om de situatie permanent te monitoren, zorgde er voor dat onze dienstverlening gewoon door kon gaan.”

Maar na de problemen bij Calais komt er nu een nieuw probleem bij: extra grenscontroles in Europa. “Die controles leveren extra wachttijd op, en dat kost ons geld. Deze extra kosten kunnen we in de transportsector, waar de marges dun zijn, er niet al te lang bij hebben. Om die reden heeft Jan de Rijk Logistics moeten besluitten extra wachtkosten in rekening te gaan brengen voor elke extra uur vertraging door grenscontroles of oponthoud bij ferries/tunnels. Helaas kunnen we als bedrijf alleen op die manier deze extra kosten het hoofd bieden”, aldus Scholte.

 

2 reacties op “Jan de Rijk berekent wachtkosten grens door

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer