fbpx Ga naar hoofdinhoud

Jan de Lely naar Oost-Europa met 65 Schmitz trailers

Jan de Lely heeft voor het transport op Oost-Europa bij Schmitz Cargobull 65 trailers besteld. Het gaat om diverse varianten. Alle trailers zijn gesloten uitgevoerd. Vijf opleggers zijn voorzien van een Schmitz Cargobull koelmachine inclusief bijbehorende telematica. De andere nieuwe trailers worden ingezet voor werk waar zulke machines niet nodig zijn. De trailers staan op Schmitz Cargobull assen en hebben schijfremmen.

Schmitz Cargobull Jan de LelyAl ruim vier decennia is Jan de Lely een begrip wanneer het gaat over transporten op Oost Europa. In diverse landen werkt  Jan de Lely samen met partners die transporten uitvoeren of helpen met plannen.  Het bedrijf dat al sinds lange tijd in Geldermalsen is gevestigd, beschikt over een tip-top onderhouden trailerpark van 80 stuks. Eigen trekkers heeft het bedrijf slechts enkele. De transporten worden meest uitgevoerd door charters, die alle gespecialiseerd zijn in vervoer naar en vanuit landen als Roemenië, Bulgarije, Tsjechië, maar ook Albanië, Noord Afrika en voorheen zelfs Afghanistan. Jan de Lely is eveneens een specialist waar het gaat om administratieve afhandeling van zendingen in genoemde landen.

TAPA en confectie
Schmitz Cargobull Jan de LelyIn Geldermalsen beschikt Jan de Lely over een opslag van 30.000 vierkante meter groot  en over een trailerwerkplaats die alle werkzaamheden aan kan.  Van meet af aan wordt er confectie vervoerd, maar ook goederen die een verhoogde veiligheid vereisen.  Daartoe is het bedrijf TAPA gecertificeerd. “We moeten van onze klanten aan de hoogste veiligheidseisen voldoen. Dat leidde ertoe, dat we al in de jaren tachtig aan tracking & tracing deden. De nieuwe trailers zijn wederom uitgerust met tal van veiligheidsverhogende opties. We volgen ze dag en nacht vanaf onze thuisbasis”, aldus directrice Diddeke Lely. “We wilden een groot deel van de vloot vervangen en we breiden een stukje uit. Dat was aanleiding om het aanbod in de markt weer eens goed te onderzoeken. Al snel bleek dat Schmitz Cargobull het beste aan onze eisen kon voldoen.” Ze voegt eraan toe dat mocht er toch iets mis zijn aan een trailer, het Europese netwerk van Schmitz Cargobull dan zeker uitkomst zal bieden.

Acht tot tien jaar
De nieuwe trailers blijven zeker acht tot tien jaar in de vloot. “Met behulp van onze eigen werkplaats moet dat geen probleem zijn. Bovendien zijn de wegen in genoemde landen er de afgelopen jaren flink op vooruit gegaan. Na genoemd aantal jaren, verwachten we dat deze Schmitz Cargobull trailers nog een keurige restwaarde zullen opbrengen op de internationale markt.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer