Ga naar hoofdinhoud

Jarig ProVia breidt assortiment uit met 300 procent

ProVia, het zelfbenoemde budgetonderdelenmerk voor commerciële voertuigen met focus op veiligheid en betrouwbaarheid, viert zijn eerste verjaardag. Het merk werd in 2016 door WABCO gelanceerd en kijkt erg tevreden terug op het eerste jaar: zowel het aanbod als de wereldwijde klantenportefeuille zijn stevig gegroeid.

Nauwelijks een jaar na lancering biedt ProVia meer dan 100 producten aan, die specifiek ontworpen zijn voor de aftermarket. Met wereldwijd meer dan 160 klanten in ruim 30 landen is de onderneming goed op weg om het belangrijkste budgetonderdelenmerk te worden voor commerciële voertuigen, zonder in te boeten aan veiligheid of betrouwbaarheid.

De groei van het merk wordt weerspiegeld door een indrukwekkende reeks productintroducties, waaronder de drie nieuwe reeksen die dit jaar op de markt kwamen: draaischuifkleppen, veerremcilinders en luchtdrogers. Daarnaast breidde ProVia de productgroep Koppelingsservo’s uit met vier extra varianten. Tegen het einde van 2017 zal ProVia naar verwachting wereldwijd onderdelen aanbieden voor meer dan 25 productcategorieën. Op die manier omvat het ProVia-aanbod haast alle belangrijke onderdelen die commerciële voertuigen nodig hebben, in bijna elke markt ter wereld.

ProVia-onderdelen zijn ontworpen om betrouwbare prestaties te leveren. Ze zijn eenvoudig, maar wel gebaseerd op toonaangevende standaarden, zonder toegevingen te doen op kwaliteit of veiligheid. ProVia helpt distributeurs en werkplaatsen voor commerciële voertuigen, maar ook vlootbeheerders wereldwijd doordat het de kloof dicht tussen onderdelen van vaak onzekere kwaliteit en eersteklas wisselstukken. Op die manier combineert het merk veiligheid en betrouwbaarheid met een voordelig kostenplaatje.

Toen ProVia op de markt kwam, bood het merk 4 productlijnen aan met ongeveer 40 verschillende producten: remblokken, koppelhandjes, relaiskleppen en spiraal- en rechte slangen. Vandaag omvat het ProVia-aanbod niet minder dan 12 productlijnen; een groei van 300 procent. Zo zijn er nu ook drukbegrenzingskleppen, patronen, wielsnelheidssensoren en luchtverwerkingseenheden. Alles samen biedt ProVia meer dan 100 productreferenties en ongeveer 500 Original Equipment (OE)-crossreferenties.

“We zijn ontzettend trots op het succes dat we hebben geboekt sinds we ProVia lanceerden. Het groeiende aantal terugkerende bestellingen sterkt ons vertrouwen dat ProVia snel een vaste waarde wordt”, aldus Philippe Colpron, Vice President AfterMarket bij WABCO, het moedermerk van ProVia. “We mogen ook meer en meer distributeurs verwelkomen, die met plezier een langetermijnrelatie met ons aangaan. Dat toont duidelijk aan dat de markt nood heeft aan een veilig en betrouwbaar budgetmerk. We zijn fier op het groeiende aantal commerciële voertuigen en vloten dat op ProVia-onderdelen vertrouwt.”

“Wij waren erbij toen ProVia zijn eerste producten op onze markt introduceerde. Een jaar later blijven we trots ProVia-onderdelen leveren aan onze klanten”, zegt M. Kazem Oghabi, Managing Director bij Monex, een van ProVia’s voornaamste klanten in het Midden-Oosten en Afrika. “Dankzij het nieuwe merk hebben wij nieuwe klanten kunnen bereiken. We kijken al uit naar ProVia’s tweede verjaardag volgend jaar.”

“Wij waren ontzettend blij met de lancering van Provia”, vertelt ook Ender Kıroğlu, General Manager van Batı Fren, een toonaangevende distributeur in Turkije. “ProVia helpt ons onze concurrentie een stap voor te blijven. Dankzij het merk bereiken wij een grote groep van werkplaatsen en vlootoperatoren die op zoek zijn naar betaalbare en hoogkwalitatieve wisselstukken. De vraag is echt groot.”

Achter het ProVia-aanbod schuilt de kennis van het wereldwijde WABCO-netwerk, dat instaat voor de engineering, productie, distributie en diensten. Daardoor kan ProVia snelle levertijden en een hoog serviceniveau verzekeren voor een productaanbod, dat gebaseerd is op precieze standaarden en hoogkwalitatieve prestaties garandeert.

“Bij de re-engineering onderzoeken we eerst de producten van Original Equipment Manufacturers om te weten welke certificaten nodig zijn en aan welke veiligheidsspecificaties we moeten beantwoorden. Daarna kijken we hoe die producten in de aftermarket worden gebruikt en hoe we kosten kunnen besparen”, aldus Philippe Colpron. “In essentie strippen we de OE-producten, i.e. alle extraatjes gaan eruit, zonder in te boeten aan veiligheid en betrouwbaarheid. Zo komen we tot een kwalitatief, betrouwbaar en veilig budgetproduct, waarop onze klanten kunnen rekenen.”

“Het ProVia-assortiment beantwoordt aan onze hoogste verwachtingen voor budgetonderdelen: het garandeert zowel kwaliteit als klantentevredenheid. Dat zijn cruciale drijfveren voor onze business”, vertelt Pedro Lebre, General Manager van Motorbus, één van de grootste Portugese distributiepartners.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer