Schreurs Transport uit Harmelen heeft onlangs een nieuwe Renault T460 in gebruik genomen. De truck werd in samenwerking met Van Dijk Utrecht samengesteld. De nieuwste aanwinst zet het aantal trucks op het terrein van Scheurs op zeven. Met het diverse wagenpark is het bedrijf klaar voor elke transportuitdaging.
Schreurs Transport werd zestien jaar geleden door eigenaar Reyer Schreurs opgericht en vervoert vandaag de dag voornamelijk aluminium door heel Europa. In de loods op de Breudijk in Harmelen is verder ruimte voor opslag van pallets, campers en ander materieel en in de werkplaats worden diversie voertuigen onderhouden. Sinds 2000 is er veel veranderd bij Schreurs Transport. Het bedrijf is flink gegroeid en inmiddels bestaat het wagenpark uit zes trekkers, één bakwagen en één bakwagen B rijbewijs voor het werk in de stad.
De nieuw geleverde Renault T werd speciaal afgestemd op chauffeur Gosé van Leusden, die afgelopen zomer aan het team werd toegevoegd. Van Leusden: “Toen het hier steeds drukker werd is Reyer na gaan denken over een nieuwe truck. We hebben drie keer een Renault gehuurd om te kijken of het wat was. Ik ben gevallen voor de ruimte, want ik ben bijna de hele week onderweg en dan wil ik genieten. Bovendien is Renault prijstechnisch ook aantrekkelijk.” Alle vrachtwagens van Schreurs Transport komen bij Van Dijk vandaan. Schreurs: “Onze eerste truck kwam bij Van Dijk vandaan en dat is nu zestien jaar geleden. We hebben een paar keer een ander merk gehad, maar dat beviel toch niet helemaal. Dus nu zijn we terug op het oude nest met een andere vogel. Van Dijk heeft ons altijd heel goed geholpen.” Volgens Van Leusden komt het aan op service. “De service bij Van Dijk is ontzettend goed. Dat hoor je ook van andere bedrijven. Van Dijk staat heel hoog aangeschreven en daar hechten wij veel waarde aan. Als er mankementen zijn wil je eigenlijk binnen 24 uur weer op weg zijn. Sommige dingen kunnen niet anders, maar Van Dijk doet er altijd alles aan om het zo snel mogelijk voor elkaar te krijgen.”
De nieuwe Renault is van alle gemakken voorzien. Hij is gespoten in het vertrouwde rood van Schreurs Transport met speciale werkverlichting en de truck heeft een grote cabine “We hebben er verder niet veel extra opties op laten zetten”, vertelt Van Leusden. “De auto is al goed van zichzelf. Het enige wat ik er heel graag op wilde hebben was een magnetron, omdat ik vaak lang onderweg ben.” De truck heeft verder al het nodige comfort. “De Renault is heel ruim van binnen. Het bovenbed staat heel vlak tegen de achterkant aan, waardoor je meer ruimte hebt. Bovendien draait de bijrijdersstoel mee waardoor ik languit kan zitten. Heerlijk! Renault is daarnaast ook wat uitgebreider in zijn boordcomputer. Ik kan mijn rij- en rusttijden heel nauwlettend in de gaten houden en ik kan alles teruglezen. Dat is net wat makkelijker dan een tachograaf waar veel uitzoekwerk bij komt kijken. Voor de veiligheid heeft de T standaard lijndetectie. Een gevoel van rust als je ‘s nachts onderweg bent.”
Na vijf weken rijden kan Van Leusden maar één ding concluderen. “Renault heeft naar mijn mening een hele goede zet gedaan met de introductie van dit model. Het rijdt super en het belangrijkste is dat ik mijn werk er heel goed mee kan doen.” Een prettige gedachte voor Van Leusden en zijn werkgever is dat wanneer er wat met een van de auto’s gebeurt, ze één aanspreekpunt hebben: Van Dijk Utrecht. “Dat is ideaal”, vertelt Schreurs. “Of je nu onderhoud aan een Renault of een Volvo hebt, je komt bij dezelfde garage en staat aan dezelfde balie. Je weet ook met wie je te maken hebt! Bij Van Dijk kennen ze ons en we hebben er al aan een half woord genoeg. Omdat we met zeven auto’s niet heel groot zijn, kunnen we veel minder makkelijk een auto missen. Bij ons is stilstand cruciaal! De basis is dat wij ons werk goed kunnen doen en daar draagt Van Dijk op alle fronten aan bij.”