VLGroep uit Oss en Houtman Transport uit Heerde hebben beide een Keurmerk Transport en Logistiek ontvangen van Transport en Logistiek Nederland.

Geert Pluk, directeur van VLGroep, heeft het Keurmerk Transport en Logistiek ontvangen uit handen van Godejan Smits van Transport en Logistiek Nederland. Houtman Transport uit Heerde heeft succesvol de audit voor het Keurmerk Transport en Logistiek, met de specialisatie distributie vervoer, doorlopen. Gert Jan Houtman heeft het keurmerk ontvangen uit handen van Albert Kort, relatiebeheerder van TLN.
VLGroep heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een specialist op het gebied van Europees goederenvervoer. Uniek zijn de “Double stock transporten” van VLGroep. Bij Double stock wordt de totale laadvloercapaciteit verhoogd door gebruik maken van een 2e verdieping. Hiermee wordt de CO2 uitstoot per rit met tenminste 20 procent gereduceerd en het volume van een vrachtauto wordt optimaal gebruikt. De medewerkers van het bedrijf zijn trots op het behalen van het keurmerk, omdat dit ook naar buiten toe het professionele karakter van VLGroep onderstreept. Het keurmerk toont aan dat de processen in de organisatie goed op orde zijn. Dit is een stevige basis waarop de organisatie zich verder kan ontwikkelen, zodat het transport voor klanten nog beter wordt.

Met het Keurmerk Transport en Logistiek ziet Houtman de kwaliteit van haar dienstverlening bevestigd. Het bedrijf heeft gekozen voor het behalen van het Keurmerk T&L omdat bij dit kwaliteitssysteem de focus voor 100 procent gericht is op processen rondom transport en logistiek.
Houtman Transport is een familiebedrijf en een begrip in Heerde. Met een eigen landelijk dekkend netwerk verzorgt Houtman dagelijks o.a. de distributie van kwetsbare goederen. In 2011 heeft Houtman de Lean and Green Award binnengehaald, in 2015 het ISO-9001 certificaat en nu dus het Keurmerk Transport & Logistiek met specialisatie distributievervoer. Voor Houtman zijn keurmerken een manier om ook aan de buitenwereld te laten zien wat het bedrijf kan bieden. Bovendien is ieder traject weer een mogelijkheid om intensief te kijken wat er nog beter kan in het bedrijf, en hoe het meer toegevoegde waarde kan bieden aan medewerkers en klanten.