Krone Box en Profi Liner in Hardenberg • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Krone Box en Profi Liner in Hardenberg

Koelcontainers ook bij het vervoer per chassis altijd met de gewenste temperatuur vervoeren – hoe dit werkt toont Krone op de beurs in Hardenberg. Daar exposeert Krone een containerchassis van de serie Box Liner eLTU5 plus, die extra is voorzien van een GenSet. Bij de GenSet gaat het om een Carrier-aggregaat van de serie UG15, dat een 189 liter dieseltank heeft; daarmee wordt ge-waarborgd dat ook bij wegtransport van de container de koelketen niet wordt onderbroken. Krone showt ook een Profi Liner in de Evenementenhal.

De Box Liner scoort ook in andere opzichten, want het chassis is bijzonder robuust en is dus speciaal geschikt voor de harde dage-lijkse werkelijkheid van regelmatige wisselcycli. Bovendien valt de Box Liner eLTU5 Plus op door zijn uitzonderlijke flexibiliteit: Zo kunnen 1 x 40 ft met tunnel, 1 x 20 ft in het midden of aan de ach-terzijde en 45 ft ISO-containers en 45 ft-containers met koelmachi-ne en een eigen brandstoftank aan de voorwand getransporteerd worden. Bij het vervoer van 45 ft High Cube-containers met een lange tunnel en afgeschuinde hoeken aan de voorzijde wordt bo-vendien voldaan aan alle wettelijke bepalingen.

Bovendien overtuigt het containerchassis vooral door een eenvoudige hantering en door talrijke uitrustingsdetails. Zo is deze stan-daard uitgerust met een elektronisch remsysteem met geïntegreerd stabiliteitsprogramma. Verdere praktijkgerichte details zijn robuust stalen profielen aan de achterzijde over de gehele breedte van het voertuig, groot gedimensioneerde bufferdoppen in het midden aan de achterzijde, twee stopwiggen en led-achterlichten. Een stalen platform aan de achterzijde tussen de langsliggers voor het laden en lossen van in het midden verreden containers maakt de uitrusting compleet.

Voorbeeldig is ook de bediening van de Box Liner; zo zijn er bij de eLTU5 Plus geen losse onderdelen, die nodig zouden zijn voor de overgang naar andere containermaten. De achterzijde wordt pneumatisch met een druk op de knop uitgeschoven. De bedie-ningsunit is nabij de achterzijde geplaatst, bedieningsveilig tussen de eerste en tweede as. Duidelijke pictogrammen wijzen de opera-tor op het juiste gebruik en de vereiste vergrendelingspositie van de uitschuifbare achterzijde. Dit geldt ook voor de uitschuifbare voorzijde, die via de centrale bedieningsinstallatie ontgrendeld wordt. De containervergrendelingen koopt Krone van gerenom-meerde fabrikanten. Dit garandeert eenvoudige hantering, indien nodig een snelle vervanging en lage lifecycle-kosten. Omdat het containerchassis eLTU5 plus standaard uitgerust is met twee posi-ties voor de kingpin, is deze ook geschikt voor zowel 2-assige als ook voor 3-assige trekkers.

Voor professionele eisen staat ook het onderstel met KRONE-as inclusief schijfrem en praktijkgerichte, ladingsafhankelijke, volau-tomatische, elektronische liftasaansturing voor de eerste as. Op de eigen as geeft Krone een garantie van zes jaar met onbeperkt aantal kilometers – bij gebruik binnen de EU.

Met de Profi Liner presenteert Krone een echt allround-voertuig, dat flexibel voor verschillende toepassingen gebruikt kan worden. Voor de praktijkgerichte uitrusting staat bijvoorbeeld de 30 mm dikke, watervaste, rondom gesealde, platte bodem, die is ontworpen voor vloerbelastingen tot maximaal 7.000 kg asdruk van de heftruck. Bovendien is de zogenaamde TrailerSafetyFloor van een antislipcoating voorzien.

Professioneel is ook het ladingzekeringspakket, dat varieert van Multilock-buitenframe via Multiblock-laadbalk, MultiFix, MultiWall tot aan Multiblock Paper. Met deze uitrusting voldoet de trailer aan de volgende LaSi-certificaten: DCE 9.5, EN 12642 XL, VDI 2700 evenals dranktransport. Het beursvoertuig wordt volledig geladen tentoongesteld, waardoor de beursbezoekers de verschillende ladingzekeringstools direct aan het object kunnen beoordelen en ook testen.

Vanuit het oogpunt van veiligheid is ook het nieuwe Ice Protect Easy-systeem interessant, dat de vorming van gevaarlijke ijsplaten op het dak van de trailer blijvend voorkomt. Ice Protect Easy wordt geactiveerd door een elektromotor; de motor stelt een mechanische hefmechanisme in werking, dat zich onder het dakzeil van de trailer bevindt. Via de draadbeugels, die tussen de spanten geplaatst en met elkaar verbonden zijn, wordt het dakzeil in korte tijd ca. 18 cm omhoog gebracht. Zo kan er geen water meer op het dak blijven liggen.

Tot de standaarduitrusting van het veelzijdige multitalent hoort uiteraard ook de Krone-as, met inbegrip van de volledig geautomatiseerde, elektronische liftasaansturing voor de eerste as. Voor de best mogelijke controle van het voertuig is de Krone Telematics Dry 2 geschikt, die de locatie, de bedrijfsgegevens, de koppelstatus en foutmeldingen uit het remsysteem bewaakt. En niet op de laatste plaats valt de Profi Liner op door zogenaamde Krone-branding; d.w.z. alle toebehoren zijn in de Krone-look en van het Krone-nummer voorzien; dat vergemakkelijkt het dagelijkse werk van de expediteurs enorm, omdat ze zo bij alle vragen met betrekking tot service, onderhoud en reserveonderdelen slechts één contactpersoon hebben.

 

 

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer