Ga naar hoofdinhoud

LAG Trailers introduceert nieuw 45 voet containerchassis

LAG Trailers lanceert een nieuw type 45 voet containerchassis. Het bedrijf speelde het klaar om een gewichtsverlies van maar liefst 400 kg te realiseren. Michel Verscheure Transport nam de proef op de som en kocht meteen zes van de nieuwe trailers.

Met de insteek op economische rentabiliteit zocht het Limburgse engineeringteam van LAG de grenzen op. Engineer Kim Vanderhoven vat de werkwijze kort samen: “Het doel is steeds om de life cycle costs voor de vervoerder te verminderen. Wij zoeken hiervoor naar een juiste balans tussen ontwerp, service-gemak en productieprocessen.”

Volgens LAG Trailers weegt het chassis nu 3450 kg. De doorlooptijden zijn sterk verminderd, waardoor er beter kan ingespeeld worden op marktschommelingen. LAG biedt bij dit type ook de optie tot galvaniseren aan.

Michel Verscheure Transport heeft van het nieuwe model zes voertuigen gekocht. CEO Michel Verscheure gaf de keuze als volgt aan: “We zijn al langer tevreden over  de LAG producten. Na een grondige analyse van de lichtgewichtvariant, sprongen we onmiddellijk op de kar. De eerste indrukken van mij en mijn chauffeurs zijn zeer positief.”

Bij de ervaren transporteur uit Ruddersvoorde lag de focus voor deze serie puur op de 45 ft container. De uitvoering met zwanenhals is voorzien voor het vervoer van wisselbakken en 45 ft CPC swap bodies met tunnel. De keuze viel bij dit lichtgewicht chassis op een uitrusting met aluminium velgen en boutbare onderdelen van geanodiseerd aluminium.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer