Ga naar hoofdinhoud

Van Lent Logistics koppelt Mendrix met WooCommerce

Een koppeling tussen een webshop en TMS zorgt ervoor dat de klant zelf aan de knoppen mag zitten. Dat niet alleen. Bij Van Lent Logistics worden dankzij de koppeling WooCommerce de afspraaktijden in MendriX goed weergegeven en worden afspraken strakker gepland. Daarmee kan de pallet- en pakket distributeur nu concurreren met de grotere jongens die dit ook doen.

Kevin van Lent, eigenaar van Van Lent Logistics zegt: “Dankzij de koppeling kun je per klant instellen wanneer ze geleverd willen worden, en dit ook inplannen dat levering op gewenst tijdstip gebeurd.” Klanten hechten volgens hem steeds meer waarde aan track en trace info, en de reacties zijn positief. “Met name voor pakketten in het buitenland. Daarvan kregen we geen track en trace. Dus stond er standaard ingesteld dat de levering zou geschieden tussen 08.00 en 18.00 uur, terwijl de klant te zien kreeg dat hij geleverd zou worden tussen 08.00 en 10.00. Voor het buitenland is dat aangepast, wat ervoor zorgt dat klanten niet meer voor niets zitten te wachten. Tegenwoordig met de Afspraaktijden kan Mendrix verschil maken op elke order zodat de klant nu ook de werkelijke tracking kan zien.”

De koppeling werd ontwikkeld door MendriX. Aanleiding om de koppeling te ontwikkelen, is “omdat mensen kiezen voor het gemak.” Van Lent legt uit: “Straks kunnen mensen in het webportaal de orders zo inschieten. Via de eigen website komen de orders binnen. Het enige wat wij dan hoeven doen is met een vinkje de hele groep orders te selecteren en zo sturen we ze door naar MendriX TMS. Zonder dat we daarvoor het TMS van MendriX ook maar hoeven te openen. Waar voorheen de klant 2 uur bezig was om 60 pakketten in de world-link te schieten, kan dit nu vol automatisch zonder fouten, en binnen 1 minuut.”

Van Lent vertelt trots dat zelfs palletzendingen op dezelfde manier via deze koppeling in MendriX TMS kunnen worden geschoten. “Ik weet niet of dat al bestaat in de pakketmarkt. Ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord, en denk wel dat we daarin voorop lopen.” De samenwerking met MendriX beschouwt hij als “supergoed”: “Ik zou geen andere partner meer durven nemen hierin. Word ik benaderd door een ander? Dan zal ik daar niet eens mee in gesprek gaan”, aldus Van Lent. Hij zegt ook: “Heeft MendriX iets niet? Het kan in de meeste gevallen gewoon gemaakt worden. Die flexibiliteit is geweldig fijn.”

Van Lent werkt al jaren samen met MendriX. “We kennen MendriX al vanaf 2009, en zijn vanaf 2014 echt gaan samenwerken.” Nu kloppen er klanten aan bij Van Lent Logistics die bij de grote pakketvervoerders niet meer tevreden zijn. “Dat zijn grote klanten die weg willen, en bij ons uitkomen. Deze klanten zijn wat gewend qua leveringen binnen strakke tijdsvensters. Ook de automatische track & tracé is interessant. Als de chauffeur op zijn eerste adres 5 minuten later is, wordt dit bij de volgende klant erbij geteld. Zo kan de klant live meekijken hoe laat der pakket komt.

Bij de grote pakketdiensten wordt er niks aan gegeven. Of er wordt enkel vertraagd, waarvan de klant gefrustreerd raakt, omdat men niet weet of der pakket nu wel of niet komt. Dat wij dit nu ook kunnen bieden, zal voor hen hopelijk de doorslag geven om voor ons te kiezen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer