Voordat MTH-Koeriers met Mendrix in zee ging, was het elke zondag raak. Eigenaar Andre van Spijkeren was druk met de administratie. “Alles werd handmatig op kladblaadjes gedaan”, vertelt hij. “Dat is nu verleden tijd. Hoe groter je wordt, hoe meer dingen je moet onthouden. Dan wordt een TMS pure noodzaak.”
Voor Van Spijkeren was belangrijk dat alle klanten in een bestand staan. Hij zegt: “Dat scheelt heel veel tijd.” Het ziet er bovendien professioneler uit, naar de klant toe. Als we nu een order hebben afgerond, hoeven we maar een paar letters in te typen van de klantnaam, en de gegevens komen direct boven water. Het is zo heel overzichtelijk, en we hebben een duidelijke historie van wat we hebben gedaan. Als de klant belt over een factuur, is het gemakkelijk om het terug te zoeken.”
De eigenaar van MTH-Koeriers is ervan overtuigd dat dit ook besparingen oplevert: “Dat zie je misschien niet direct allemaal, maar wel op de langere termijn.” Voor MTH-Koeriers zijn de besparingen niet het belangrijkste. Wel de efficiëntie. “Daarin willen we ook een slag maken”, zegt Van Spijkeren. MTH-Koeriers werkt samen met Packs, waarvoor de transporteur als depot fungeert en pakketten uitrijdt. Packs koppelt al jaren met MendriX. Om die reden denkt Van Spijkeren dat het eenvoudig zal zijn om ook de ritlijsten uit Packs naar MendriX TMS. “Zo krijgen we er meer controle over”. Wie weet zullen we op termijn dan MendriX Mobile in gebruik nemen, zodat we ook via mobiel realtime de orders kunnen afmelden.”
De koerier is erg te spreken over de samenwerking met MendriX: “Je hoeft maar te bellen, en als er geen oplossing is, bellen ze binnen de kortst mogelijke tijd terug. Ik heb het volste vertrouwen in MendriX en haar mensen.” De koerier benut het TMS nog lang niet ten volle: “Er zit zoveel in. Ik ben ook nog lerende”, geeft hij toe. In de nabije toekomst hoopt hij alle functionaliteit volop te benutten. Voor MTH-Koeriers is MendriX meer dan een leverancier. “We zijn een partnerschip aangegaan. Dat is duidelijk merkbaar.” MTH-Koeriers heeft net als andere MendriX klanten een customer succes manager toegewezen gekregen, die samen met de klant blijft werken om in te spelen op nieuwe kansen en veranderingen in de markt. “Samen met MendriX gaan we ervoor”, aldus Van Spijkeren.