Ga naar hoofdinhoud

NDL ondertekent raamovereenkomst buitenlandpromotie logistiek acquisitie

Op de foto (v.l.n.r.): Arthur van Dijk (TLN), Machteld Leijnse (Connekt), Remco Buurman (NDL), Bart van Bolhuis (Ministerie van Infrastructuur en Milieu), Liesbeth Staps (Dinalog), Bas Pulles (RVO) en Willem Heeren (Dinalog)

Vorige week woensdag vond de ondertekening plaats van het raamcontract ‘Buitenlandpromotie logistiek acquisitie’. In het bijzijn van de beoordelingscommissie bestaande uit Arthur van Dijk, voorzitter van het platform buitenlandpromotie logistiek, Bas Pulles, Directeur Internationale Programma’s van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland en Bart van Bolhuis, Directeur Internationaal van het Ministerie van Infrastructuur en Milieu, werd de overeenkomst getekend door Remco Buurman en Machteld Leijnse, respectievelijk Algemeen Directeur van NDL/HIDC en Programme Manager van Connekt. Willem Heeren van Dinalog tekende namens het TKI Logistiek gelijktijdig het raamcontract voor de kennisexport.

Op de foto (v.l.n.r.): Arthur van Dijk (TLN), Machteld Leijnse (Connekt), Remco Buurman (NDL), Bart van Bolhuis (Ministerie van Infrastructuur en Milieu), Liesbeth Staps (Dinalog), Bas Pulles (RVO) en Willem Heeren (Dinalog)
Op de foto (v.l.n.r.): Arthur van Dijk (TLN), Machteld Leijnse (Connekt), Remco Buurman (NDL), Bart van Bolhuis (Ministerie van Infrastructuur en Milieu), Liesbeth Staps (Dinalog), Bas Pulles (RVO) en Willem Heeren (Dinalog)

De opdracht stelt NDL in staat de komende zes jaar gericht buitenlandacquisitie te voeren. Samen met haar leden en (regionale) partners maakt NDL zich sterk voor het aantrekken van ladingstromen en logistieke investeringen naar Nederland. Naast de vertrouwde generieke acquisitie, waarbij NDL zich bezig houdt met lead generation, matchmaking en begeleiding, zet de buitenlandpromotie logistiek in op sector- en themagerichte acquisitie. Op basis van gedegen marktonderzoek wordt in kaart gebracht voor welke sectoren en thema’s en in welke landen voor de Nederlandse logistieke sector de beste kansen liggen om leads te genereren. NDL werkt hierbij nauw samen met logistiek bedrijfsleven, (regionale) overheid en de mainports. Om de logistieke propositie van Nederland zo veel mogelijk uit te dragen, is bovendien een start gemaakt met de ontwikkeling van een virtuele ‘powered by logistics’ koffer, waarin state-of-the-art – voor verschillende doelgroepen en verschillende niveaus van gebruikers – informatie over de logistieke propositie van Nederland wordt opgenomen.

Remco Buurman: “Ik ben zeer verheugd dat de acquisitieopdracht voor Buitenlandpromotie logistiek aan NDL gegund is. Op basis van jarenlange ervaring heeft NDL de expertise en de netwerken opgebouwd om in deze tijden, waarin de concurrentie toeneemt en waarin steeds meer specifieke informatie wordt gevraagd, samen met andere stakeholders de mogelijkheden van logistiek Nederland internationaal onder de aandacht te brengen. Ik ben blij met het vertrouwen vanuit de Topsector Logistiek en ben er van overtuigd dat NDL de juiste partij is om deze opdracht uit te voeren.”

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer