Negen Volvo 6x2 trekkers voor Gebr. Van ’t Hek • TTM.nl Ga naar hoofdinhoud

Negen Volvo 6×2 trekkers voor Gebr. Van ’t Hek

Gebr. Van ’t Hek Funderingstechnieken in Zuidoostbeemster heeft onlangs negen trucks in haar vloot vervangen voor zeven Volvo FM 460 6×2 en twee Volvo FH 460 6×2-trekkers. Alle nieuwe Volvo-trucks zijn uitgevoerd met een hefbare voorloopas en hebben naafreductie op de achteras. Met deze vervangingsslag bestaat meer dan de helft van de vloot uit Volvo-trucks. Als reden voor deze keuze noemt Van ’t Hek de goede ervaringen met zowel het merk als met Volvo Trucks-dealer Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens.

De vervanging was noodzakelijk vanwege de milieunormen die worden opgelegd bij binnenstedelijke projecten. “We hebben van de gelegenheid gebruikgemaakt om over te stappen van een naloopas naar een 9-tons voorloopas”, aldus Bert Ordeman, hoofdinkoper bij Van ’t Hek. “Hierdoor kunnen we de vooras beter beladen en is de gewichtsverdeling beter. Daarnaast is met de naafreductie op de achteras een sterkere, soepel rijdende truck verkregen.

Bert Ordeman: “Over de kwaliteit van Volvo-trucks is geen discussie mogelijk. Vooral de I-Shift automatische versnellingsbak onderscheidt zich al jaren, zowel in gebruik als in verbruik: het ontlast de chauffeur en gaat zuinig met de diesel om. We zitten niet in het internationaal transport maar als je rekent gedurende de hele gebruiksduur van de trucks, schelen de laatste tienden wel degelijk.” Ook de goede ervaringen met dealer Van der Linden van Sprankhuizen Bedrijfswagens B.V. was een reden om wederom te kiezen voor Volvo Trucks. “Service staat bovenaan, dat waarderen wij bijzonder. De verkoopadviseurs en het technisch personeel komen hun afspraken na. Het is gewoon prettig zaken doen met ze.”

Bij de nieuwe trucks maakt Van ’t Hek gebruik van Dynafleet met alle beschikbare functies: Fuel & Environment, Driver Times, Positioning en Messaging. “Hiermee kunnen we onder andere het brandstofverbruik per truck nauwgezet bijhouden, de planning ondersteunen en de tachografen automatisch uitlezen”, aldus Ordeman. De nieuwe Volvo-trekkers zijn voorzien van een slaapcabine met Driver Deluxe- en Rest & Relax-pakket. “We gunnen onze chauffeurs graag wat extra ruimte en comfort. Ondanks de aard van dit werk rijden ze nauwelijks schade, dat zegt wel iets over hun vakmanschap.”

Gebr. Van ’t Hek is funderingsspecialist in de breedste zin van het woord en marktleider binnen Nederland. Het wagenpark van tweeëntwintig trekkers dient om materieel naar het funderingswerk te brengen. De Volvo FH-trekkers worden daarbij ingezet met diepladers voor het transport van de heimachines, de lichtere Volvo’s FM nemen de gedemonteerde machinedelen en materialen zoals draglineschotten, giekdelen, tril- en ballastblokken mee op semi-diepladers.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer