Hankook Tire maakt een verandering binnen het topmanagement bekend. De fabrikant van kwaliteitsbanden heeft Soo-Il Lee (55) benoemd als voorzitter en CEO van Hankook Tire. De benoeming gaat in per 1 januari 2018.
Lee kan in zijn functie binnen het management van Hankook Tire puten uit zijn ervaringen die hij in diverse leidinggevende posities bij Hankook over de hele wereld heeft verzameld. Zo was hij van 2001 tot 2003 Managing Director van Hankook France. In 2006 nam hij de functie Directeur Global Marketing over. Zijn volgende stappen waren de functies van Chief Operating Officer bij Hankook Tire America (van 2009 tot 2012) en Chief Operating Officer bij Hankook Tire China (van 2013 tot 2016).Sinds 2017 is de heer Lee werkzaam als Chief Marketing & Corporate Management Officer op het hoofdkantoor in Seoul. Hij heeft in al deze fucnties een uitstekende kennis van het bedrijf verworven. Zijn carrière is ook een bewijs van het succes van Hankook Tire’s professionele managementsysteem, waarmee de bandenfabrikant in 1988 is gestart om de ontwikkeling om uit te groeien tot een wereldwijde toponderneming te versnellen.
Naast de benoeming van Soo-Il Lee heeft Hankook haar organisatie verder geherstructureerd om beter in te kunnen spelen op de behoeften van de wereldwijde markten en haar klanten nog adequater van dienst te kunnen zijn. Onder de heer Lee’s voorganger, CEO en vicevoorzitter Seung-Hwa Suh (69), die deze functie bekleed vanaf 2017, is Hankook Tire in de afgelopen 10 jaar uitgegroeid tot een wereldwijd toonaangevende bandenfabrikant.
Profiel van Soo-Il Lee, geboren in 1962
1987 in dienst bij Hankook Tire
2001 Managing Director Hankook France
2006 Vicevoorzitter en Director of Marketing Department
2009 Senior-vicevoorzitter en COO bij het Amerikaanse hoofdkantoor
2013 Senior-vicevoorzitter en COO bij het Amerikaanse hoofdkantoor
2016 Uitvoerend vicevoorzitter en COO bij het Chinese hoofdkantoor
2017 Uitvoerend vicevoorzitter en Chief Marketing Officer/Chief Corporate Management Officer