Internetdienstverlener Docdata heeft in 2007 een nettowinst van 3,4 miljoen geboekt. Dit maakte het bedrijf donderdag bekend. In 2006 bedroeg de winst nog 100.000 euro. De nieuwe strategie die het bedrijf in 2005 inzette, begint daarmee zijn vruchten af te werpen.
De omzet van Docdata steeg met 18 procent tot 70,2 miljoen euro. Het bedrijfsresultaat daalde van 4,6 tot 3,7 miljoen euro. Deze daling is voor het grootste deel veroorzaakt door extra kosten gerelateerd aan de implementatie van de nieuwe strategie. Docdata was tot voor kort vooral bekend als producent van cd’s en dvd’s, maar richt zich steeds meer op dienstverlening aan internetwinkels zoals Bol.com.
Het internetonderdeel van Docdata zal zich in de eerste helft van 2008 concentreren op het verankeren van de verschillende overnames die het bedrijf deed. “Autonome winstgevende groei is hierbij de belangrijkste doelstelling”, aldus het bedrijf.
Auteur: Arjan Velthoven