fbpx Ga naar hoofdinhoud

Nieuwste Scania bouwtruck in Gorinchem

De stand van Scania staat van 5 t/m 7 september a.s. op Transport Compleet Gorinchem geheel in het teken van de New Generation Scania. Op 4 september a.s. introduceert Scania wereldwijd haar nieuwe programma constructietrucks en Gorinchem heeft wederom een wereldprimeur te pakken. Op de Scania stand staat – voor het eerst ter wereld – dag later een constructiechassis uit het nieuwe programma voor het beurspubliek klaar.

Vlak vóór de zomer introduceerde Scania o.a. drie nieuwe SCR-only V8-motoren en de NGS G-slaapcabine. Beide nieuwe producten worden in Gorinchem eveneens aan de bezoekers van de beurs gepresenteerd. Voor de G-cabine betekent dit een primeur voor het Nederlandse publiek. Een S520 combineert de S-cabine – Truck of the Year 2017 – met de gloednieuwe 520 pk V8 SCR-only. Een krachtbron die de passie en de kracht van de V8 combineert met optimale efficiency en een laag brandstofverbruik; when emotion meets logic.

Vorig jaar presenteerde Scania in Gorinchem het allereerste model van de New Generation Scania en dit jaar pakt men weer het podium met indrukwekkend productnieuws. De nieuwe generatie, met de S- en de R-slaapcabines, is inmiddels op de Europese wegen een vertrouwde verschijning, maar beperkte zich nog tot de trucks voor de langere afstanden. Daar komt nu verandering in met de G-slaapcabine voor de middellange afstanden.

De G20-cabine wordt met drie verschillende dakhoogtes aangeboden: laag, normaal en hoog (Highline). De dakhoogtes zijn in twee van de drie gevallen vergelijkbaar met de G-varianten in de huidige PGR-serie. Het lage dak, vooral gebruikt door voertuigtransporteurs en voor andere toepassingen waarbij de ruimte boven de cabine gebruikt wordt, is even laag als zijn voorganger. De binnenmaten bij het normale plafond zijn daarentegen verhoogd met 10 centimeter, terwijl in de Highline-configuratie de interne vrije hoofdruimte nu 16 centimeter groter is dan voorheen. Vanuit het modulaire concept zijn de interieurkeuzes identiek aan de R- en S-cabine. Op de stand presenteert Scania een G370 4×2 trekker met de nieuwe 13 liter 370 pk motor en een riante slaapcabine.

Het nieuwe programma V8-motoren – 520, 580 en 650 pk – is geheel SCR-only. Gecombineerd met andere verfijningen, die we reeds kennen van het huidige 13 liter platform, biedt de nieuwe V8 best of both worlds: de brute kracht en koppel die voor sommige toepassingen nodig is, maar dan met het brandstofverbruik dat meer bij een 13 liter lijnmotor hoort. Op de beurs presenteert Scania een S520 V8 4×2 trekker.

Uiteraard beperkt de aanwezigheid van Scania op de beurs zich niet alleen tot de voertuigen. Het indrukwekkende aanbod aan services completeert het aanbod voor de professionele vervoerder. Hierbij speelt het Connected Vehicle programma van Scania een belangrijke rol om de inzetbaarheid en het rendement te verhogen. Servicecontracten met flexibele plannen is daarvan slechts één voorbeeld. Door de verbinding tussen truck en Scania heeft de lokale werkplaats uitstekend inzicht in de onderhoudsbehoefte van het voertuig. Hierdoor kan men afstappen van de vaste onderhoudsintervallen en maatwerk leveren.

Middels de verbonden truck heeft de transporteur ook compleet inzicht in de prestaties van het voertuig via het Fleet Management Portal. Elke nieuwe truck is standaard voorzien van een Communicator die kosteloos te activeren is. De basisrapportage biedt al veel informatie. Scania heeft wereldwijd al meer dan 270.000 connected vehicles.

Zorg dat u niets mist. Neem nu een jaarabonnement op TTM.nl met 25% korting. Abonneer